سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950303/4
تاریخ انتشار: 1395/03/03-08:35:22

اعمال استاندارد اجباری در کارگاه‌ها/ اجرای مدل جدید ایمنی در کار

اعمال استاندارد اجباری در کارگاه‌ها/ اجرای مدل جدید ایمنی در کار

جلسه شورای عالی حفاظت فنی با تاکید بر اجرای مدل خودبازرسی درون کارگاهی، تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکصد و سی امین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با دستور کار ارائه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۴ شورای عالی حفاظت فنی و کمیته های استانی مشاغل سخت و زیان آور و تصمیم در خصوص برنامه های شورا در سال جاری برگزار شد.

محمد اصابتی؛ مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه به ارائه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۴ شورا و کمیته های استانی مشاغل سخت و زیان آور پرداخت و اظهارداشت: در سال ۹۴ آئین نامه به کارگیری مسئول ایمنی در کارگاه ها و مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی که به تصویب شورا رسیده و از آئین نامه های تاثیرگذار درجهت پیشگیری از حوادث ناشی از کار و سالم سازی محیط کار است که برای اجرا ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص مشاغل سخت و زیان آور با عنوان احصاء مشاغل گروه (ب) کارهای سخت و زیان آور و همچنین در خصوص کارگاه های تعطیل با توجه به رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری تصمیماتی اتخاذ و جهت اجرا به استان ها ارسال شده است.

اصابتی تصریح کرد در سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار درخواست فردی و گروهی کارهای سخت و زیان آور با تشکیل ۱۹۰۰ جلسه توسط کمیته های استانی مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه سیدحسن هفده تن؛ معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اظهارداشت: شورای عالی حفاظت فنی از ضروری ترین شوراهای عالی کشور است که نقش بسیار مهمی در سیاست گذاری در خصوص حفاظت فنی و ایمنی دارد و بایستی به تشکل های کارگری و کارفرمایی و انجمن های تخصصی در خصوص تدوین و بازنگری آئین نامه نقش موثر و پُررنگ تری داده شود.

وی در خصوص مدل خودبازرسی درون کارگاهی و نقش موثر آن در راستای ایمن سازی هر چه بیشتر محیط کار، رویه سازی مربوط به مشاغل سخت و زیان آور در استان ها، تفاهم نامه با انجمن صنفی صنایع نساجی در خصوص مباحث ایمن سازی محیط کار در این صنایع، استاندارد سازی لوازم تجهیزات ایمنی و تجهیزات خطرناک جرثقیل ها، داربست ها ... در صنعت ساختمان اشاره کرد که بایستی استاندارد اجباری داشته باشد.

منبع : مهر
تعداد بازدید: 1000

ارسال به:

رویدادها