سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950305/5
تاریخ انتشار: 1395/03/05-12:58:21

وضع قوانین بهتر درباره چگونگی جذب سرمایه‌گذار خارجی

وضع قوانین بهتر درباره چگونگی جذب سرمایه‌گذار خارجی

مجلس نهم با همه ضعف‌ها و قوت‌های خود، روز گذشته به کار خود پایان داد و از جمعه، نمایندگان مجلس دهم وارد میدان می‌شوند. دستاوردهای مجلس نهم هرچه بود، حالا چشم امید همه به مجلس دهم است تا با طرح‌ها و لوایحی که تصویب می‌کند، گامی درراستای بهبود اوضاع کشور بردارد. در گزارش پیش‌رو با فعالان عرصه‌های صنعت، معدن و کشاورزی به گفتگو پرداخته و انتظار آن‌ها از مجلس دهم را مطرح کرده‌ایم.


وضع قوانین بهتر درباره چگونگی جذب سرمایه‌گذار خارجی
عضو هیئت‌رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی اظهار کرد: انتظار اصلی از مجلس شورای اسلامی این است که به دولت کمک کند تا فضایی آرام ازلحاظ سیاسی ایجاد شود و شرایط باثباتی را به‌وجود بیاورد که سرمایه‌گذار خارجی با احساس امنیت وارد ایران شود.
حسین متین‌راد افزود: درحال‌حاضر کشور به سرمایه‌گذار خارجی نیاز دارد، اما درحال‌حاضر شرایط برای سرمایه‌گذار داخلی نیز امن نیست؛ بنابراین اگر اقداماتی انجام شود تا در درجه اول سرمایه‌گذار داخلی احساس امنیت کند، سرمایه‌گذار خارجی نیز با دیدن تمایل سرمایه‌گذاران ایرانی به سرمایه‌گذاری در داخل کشور، جذب خواهد شد.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار خارجی در درجه اول به رتبه ایران در فضای کسب‌وکار نگاه می‌کند، گفت: باید در مجلس آینده به‌سمت ارتقای فضای کسب‌وکار حرکت کرده و بستری امن و محترم برای سرمایه‌گذار خارجی فراهم کنیم؛ زیرا در بحث جذب سرمایه‌گذاران خارجی صرفا بحث پول مطرح نیست، بلکه سرمایه‌گذار احترام هم می‌خواهد.
متین‌راد ادامه داد: از مجلس انتظار داریم شرایطی فراهم کند تا به‌دلیل تفاوت‌های فرهنگی، سرمایه‌گذاران خارجی با بی‌احترامی مواجه نشوند؛ زیرا در دیگرکشورها احترام زیادی برای سرمایه‌گذاران قائل هستند، بنابراین انتظار می‌رود که مجلس قوانین بهتری را درباره چگونگی جذب سرمایه‌گذار خارجی وضع کند.وی خاطرنشان کرد: در‌حال‌حاضر منافع کشور در تضاد با منافع افرادی است که خواهان شرایط بی‌ثبات و ناپایدار در کشور هستند؛ بنابراین بیش از هرچیز از مجلس انتظار داریم که یک ثبات سیاسی در حوزه روابط بین‌الملل را ایجاد کند تا بتوانیم دور از حاشیه منافع مملکت را در نظر بگیریم.
متین‌راد به ضرورت ثبات‌بخشیدن به شرایط بانکی و ارزی اشاره کرد و گفت: البته باید توجه داشت که زمانی می‌توان به بررسی انتظارات از مجلس آتی پرداخت که اعضای کمیسیون‌ها و رؤسای آن‌ها مشخص شود. اگر فردی که رئیس کمیسیون صنعت و معدن می‌شود، فردی باتجربه و دارای تخصص در این حوزه باشد، می‌توان امیدوار بود که اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.

منبع : شهرآرا
تعداد بازدید: 895

ارسال به:

رویدادها