سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950322/2
تاریخ انتشار: 1395/03/22-09:19:35

۱۰ درخواست بخش خصوصی از جهانگیری/ بنگاه‌ها نمی‌توانند با نرخ ۲۲ درصدی سود بانکی تولید کنند

۱۰ درخواست بخش خصوصی از جهانگیری/ بنگاه‌ها نمی‌توانند با نرخ ۲۲ درصدی سود بانکی تولید کنند

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: هیأت رئیسه اتاق نامه ۱۰ درخواست خود را به معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی تقدیم کرد که اگر رسیدگی شود، مشکل کسب و کار کشور حل شده و رونق به وجود می‌آید.

خبرگزاری فارس: ۱۰ درخواست بخش خصوصی از جهانگیری/ بنگاه‌ها نمی‌توانند با نرخ ۲۲ درصدی سود بانکی تولید کنند

سیده فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه دولت باید در چندین مورد اصلاحاتی انجام دهد، تا مشکلاتی همچون بیکاری، رکود و دیگر مسائل اقتصادی حل شود، تصریح کرد: هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران طی چند روز گذشته 10 درخواست را طی نامه‌ای تقدیم آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کرد که اگر این 10 مورد رسیدگی و برطرف شود، به گونه‌ای می‌توان گفت مشکل کسب و کار کشور حل شده و رونق به وجود می‌آید.

وی ارائه تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و زودبازده را یکی از این درخواست‌ها عنوان کرد و افزود: اگر قرار باشد به بخش خصوصی کمک شود، باید تسهیلات و وام با بهره کم در اختیار آنها قرار گیرد، نه با بهره بیست و چند درصد و از آقای جهانگیری خواسته‌ایم که در این زمینه دستور ویژه صادر کند.

مشکلات مالیاتی یکی دیگر از موانعی است که هنوز بر سر راه فعالان اقتصادی وجود دارد و به گفته عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران همه بنگاه‌ها با این موضوع دست به گریبانند ، چرا که مراجعات مکرر ممیزان مالیاتی و نداشتن اعتماد به مؤدیان سبب شده تا همواره مالیات یکی از دغدغه فعالان اقتصادی باشد و در همه جا عدم تسویه مالیاتی مشکل ایجاد می‌کند.

مقیمی همچنین اصلاح قانون بیمه را یکی دیگر از مواردی برشمرد که در راستای حل مشکلات اقتصادی باید برطرف شود و گفت: طبق مفاد قانونی اداره تأمین اجتماعی می‌تواند تا 10 سال حق رجوع به دفاتر کارگاه‌ها را داشته باشد و جلوی کارها را بگیرد و هیچ وقت نتوانسته‌ایم قطعیت از بیمه دریافت کنیم که این خود یکی از دغدغه‌هاست.

وی اضافه کرد: مضاف بر آنکه بنگاه‌های کوچک در ابتدای کار خود همواره با دغدغه پرداخت بیمه سنگین مواجه‌اند، چرا که حتی اگر بازدهی مناسب نداشته باشند، باید بیمه را پرداخت کند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، ثابت نبودن نرخ ارز را یکی از مواردی عنوان کرد که در نامه 10 بندی از رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی در خواست شده تا فکری به حال آن بیندیشد، چرا که یک تاجر و یا بنگاه اقتصادی با این وضعیت نمی‌تواند برای ورود به اقتصاد برنامه‌ریزی کند.

مقیمی وضعیت بیکاری در جامعه را در حد وحشتناک عنوان کرد و افزود: جوان دانش‌آموخته ما به دلیل نداشتن ثبات کاری نمی‌تواند برای وضعیت زندگی خود برنامه‌ریزی کند، پس چگونه می‌توان گفت رونق اقتصادی در کشور اتفاق می‌افتد و کار به جایی رسیده که حتی مقام معظم رهبری هم در چند روز اخیر بیکاری را دغدغه اصلی کشور عنوان کردند.

وی افزود: تا زمانی که تولید داخلی رونق نگیرد و ظرفیت‌سازی نشود، کسب و کار ایجاد نشده و در نهایت مشکلاتی همچون رکود و تورم نیز حل نخواهد شد.

عضو هیأت رئیس اتاق بازرگانی تهران پاشنه آشیل حل نشدن قاچاق کالا و ارز در کشور را مغایرت‌های قانونی بین مرجع قانونگذار و دستگاه‌های مجری دانست و افزود: همگن نبودن قوانین نه تنها مشکلی را حل نکرده، بلکه دردسرساز شده و قاچاق همچنان پیشتاز است

منبع : فارس
تعداد بازدید: 1286

ارسال به:

رویدادها