سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950326/3
تاریخ انتشار: 1395/03/26-09:13:44

تلاش برای رونق واحدهای صنعتی/ بررسی مسائل تعطیلی 7500 واحد تولیدی کوچک و بزرگ

تلاش برای رونق واحدهای صنعتی/ بررسی مسائل تعطیلی 7500 واحد تولیدی کوچک و بزرگ
در گفت و گوی ویژه خبری ساعت 22:30 در مورد مسائل تعطیلی 7500 واحد تولیدی کوچک و بزرگ و رفع معضل آنها بحث و گفت و گو شد.
 
 سید محمدرضا مرتضوی، دبیر کل صنعت و معدن در پاسخ به سوال مجری برنامه که چند درصد از بنگاه های واحدهای تولیدی ما دچار مشکل مالی هستند اظهار کرد: حدود 7500 واحد تولیدی کوچک و بزرگ تعطیل هستند بخشی از بنگاه ها به علت رکورد و افزایش یک دفعه ارز نتوانستند بدهی خود را به بانک ها بپردازند. 30 درصد از بنگاه ها کاملا برشکسته شده اند و 70 درصد با ظرفیت 40 درصد واحدهای تولیدی را پیش می برند.

دبیرکل صنعت و معدن اظهار کرد: زمان برای واحدهای تولیدی روز به روز دیر می شود ممکن است ماه دیگر خیلی دیر شده باشد مشکل واحدهای تولیدی مالی می باشد  و دولت می داند واحدهای تولیدی بخاطر رکورد و افزایش یک دفعه ای نرخ ارز، نتوانستند پیشرفت کنند و با معضل کمبود منابع مواجه شدند.
مرتضوی اظهار کرد: در دستور العمل معاون اول رئیس جمهور جناب جهانگیری، آمده است هر کس بخواهد برای اجرای این برنامه اقتصاد مقاومتی مشکلی ایجاد کند، با آن برخورد جدی خواهیم کرد.
دبیرکل صنعت و معدن اظهار کرد: بر این باورم که باید از ماه سوم سال 95 باید تصمیمات جدی در مورد واحدهای تولیدی گرفت و مقام معظم رهبری توصیه کرده است که باید اول از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط شروع به حمایت کرد.
 مرتضوی  اظهار کرد:به بانک ها توصیه می کنم اگر بانک ها با بازرگانی هماهنگ باشید و بدهی هایی که قبلا با سود گرفتید و الان هم بدهی هایی که مانده است را بدون در نظر گرفتن سود بگیرید من این قول را می دهم که بدهی ها را تسویه کنند.
در تماس تلفنی با علی یزدانی مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک ها صنعتی، وی در مورد رونق واحدهای صنعتی اظهار کرد: بخشنامه بانک مرکزی در روز چهارشنبه هفته گذشته به تمام بانک ها ابلاغ شد تا منابع واحدهای تولیدی را تامین کنند. واحدهایی که بازار دارند به بانک ها معرفی شوند و بانک ها بدون توجه به چک های برگشتی و بدهی واحدهای تولیدی، منابع مالی را تامین کنند.
 
مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک ها صنعتی اظهار کرد: تامین اجتماعی بخشنامه ای در مورد اقتصاد مقاومتی به همه واحدهای تولیدی استان ها ابلاغ کرده که اگر 18 ماه قبل دچار بحران شده باشند و لیست بیمه را در این 18 ماه رده کرده باشند بخشودگی جرائم بیمه شامل این واحدهای تولیدی می شود.
در تماس تلفنی دیگری با حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن، وی اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، باید در بخش مسائل اقتصادی و خروج از رکورد حمایت از واحدهای کوچک و متوسط  در نظر گرفته شود.
 دبیرکل صنعت و معدن در پایان اظهار کرد: پیشنهاد می کنم که بانکی برای این واحدهای تولیدی ایجاد شود که سرمایه گذاران خارجی یا داخلی بیایند و در آن سرمایه گذاری کنند تا واحدهای تولیدی از مشکل موجود در بخش تامین منابع مالی خارج شوند
منبع : میزان
تعداد بازدید: 1119

ارسال به:

رویدادها