سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950422/2
تاریخ انتشار: 1395/04/22-09:25:49

افزایش قدرت پول یعنی واگذاری بازار داخل

افزایش قدرت پول یعنی واگذاری بازار داخل
نایب رئیس اول انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی قدرت پول ملی به معنای واگذاری بازارهای داخلی به کشورهای دیگر است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسنا- منطقه خراسان، حمید طیبی در نشست مشترک هیات رئیسه  انجمن و مدیران مشاور انجمن و نمایندگان مجلس و تمامی روسای تشکل‌های خصوصی خراسان که در مجتمع ساپکو برگزار شد، با بیان اینکه ایران در صادرات به طور مناسب عمل نکرده است، عنوان کرد: افزایش قدرت پول ملی و در نتیجه واگذاری بازارهای داخلی به کشورهای دیگر موجب می‌شود تولیدکنندگان ایرانی بازارهای داخلی را نیز مانند بازارهای خارجی از دست بدهند.
نایب رئیس اول انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی درخصوص تورم و تاثیر آن بر اقتصاد، اظهار کرد: گاهی کاهش تورم موجب افزایش قیمت ارز می‌شود همانطور که افزایش 30 درصدی قیمت دلار آمریکا طی هجده ماه گذشته همگام با کاهش سه دهم درصدی تورم در این کشور بوده است.
وی خاطرنشان کرد: تورم زمانی ناخوشایند تلقی می‌شود که افزایش حقوق کارمندان دولتی و کسانی که دریافتی ثابتی دارند، تناسبی با افزایش تورم نداشته باشد.
طیبی ارزان نگه داشتن دلار را نامناسب ارزیابی و اظهار کرد: با ارزان نگه داشتن قیمت دلار هیچگاه نمی‌توانیم قاچاق را ریشه‌کن کنیم زیرا قاچاقچیان همواره می‌توانند به نحوی از سطوح قانونی و گمرک فرار کنند.
وی با اشاره به سود تسهیلات دو و سه درصدی در کشورهای دیگر و سود 20 الی 30 درصدی تسهیلات در ایران، تصریح کرد: وجود تحریم‌ها و نبود تکنولوژی به روز و جدید دلایل مشکلات اقتصادی را تشکیل می‌دهند.
نایب رئیس اول انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با تاکید بر لزوم اعلام قیمت واقعی ارز از سوی دولت، گفت: دولت برای حل مشکلات اقتصادی باید بتواند با یک برنامه‌ریزی درست علاوه بر کاهش تورم، بهره تسهیلات را نیز کاهش دهد.
حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم اظهار کرد: کمیسیون صنایع مجلس جهت تصمیم گیری نیازمند اطلاعات دقیق است و این اطلاعات باید توسط دست‌اندرکاران صنعت به صورت دقیق به مجلس ارائه شود.
وی با بیان اینکه در ایران هیچگاه اطلاعات شفاف و دقیقی در دسترس نبوده است، تاکید کرد: بیش از 80 درصد اقتصاد ایران دولتی است که این موضوع در تعیین نرخ واقعی ارز تاثیرگذار خواهد بود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزایش نرخ تورم در سال‌های گذشته را متناسب با افزایش نرخ ارز دانست و اظهار کرد: اقتصاد ایران بیش از هر کشور دیگری سیاسی است و این موضوع باعث می‌شود کوچکترین مسئله‌ای در سیاست، تغییر وضعیت در اقتصاد را به همراه داشته باشد. 
وی یکی از دستاوردهای دولت را پایین آوردن نرخ تورم خواند و افزود: دولت باید برای تک نرخی کردن قیمت ارز برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشد تا به تدریج بتواند به این موضوع دست یابد. 
تعداد بازدید: 1008

ارسال به:

رویدادها