سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

حذف یارانه ۶ میلیون نفر هدف‌ گذاری شد

حذف یارانه ۶ میلیون نفر هدف‌ گذاری شد
صفحه اقتصاد: دولت با تصویب آئین‌نامه اجرایی تبصره «۲۰» قانون بودجه، شاخص‌هایی را برای حذف پردرآمدها از دریافت یارانه مشخص کرده است. محسن بهرامی، مشاور معاون اجرایی رییس‌جمهور، درباره تصمیم دولت پیرامون آئین‌نامه اجرایی تبصره «20» قانون بودجه گفت:‌ این آئین‌نامه در دولت مورد تصویب قرار گرفته و برخی شاخص‌های افراد غیرنیازمند برای حذف از دریافت یارانه مشخص شدند.
وی با بیان اینکه چهار عامل برای حذف افراد غیرنیازمند از دریافت یارانه مشخص شده‌اند، افزود: تعداد عائله خانوار، شهر محل سکونت، برخورداری از منزل مسکونی ملکی و نوع و مدل خودروی شخصی از شاخصه‌های مورد نظر دولت در حذف افراد غیرنیازمند است.
وی تصریح کرد: حذف افراد غیرنیازمند با استفاده از بانک اطلاعاتی که در اختیار دولت و وزارت رفاه و تامین اجتماعی قرار دارد شروع شده است.
مشاور معاون اجرایی رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا برای حذف افراد غیرنیازمند از دریافت یارانه هدف‌گذاری از نظر آماری شده است یا خیر؟ گفت: هدف‌گذاری که تاکنون انجام شده حذف شش میلیون نفر است اما اگر افرادی که این شرایط را دارند یعنی غیرنیازمند هستند طبیعتا نمی‌توان جلوی حذف آنها را گرفت و حتی امکان دارد از این تعداد هم کمتر با توجه به شرایط خانوارها حذف شوند.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 477

ارسال به:

رویدادها