سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

ایران و فرانسه 6 توافقنامه همکاری کشاورزی امضاء کردند

ایران و فرانسه 6 توافقنامه همکاری کشاورزی امضاء کردند
معاون وزیر جهاد کشاورزی:ایران و فرانسه 6 توافقنامه همکاری مشترک در بخش های باغبانی ، شیلات ، دامداری و حفظ نباتات و صادرات محصولات ارگانیک ایران به اتحادیه اروپا و همچنین واردات نهال های اصلاح شده میوه انگور ، سیب ، گلابی از کشور فرانسه امضاء کردند
جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در بخش کشاورزی شش توافقنامه همکاری در بخش های زراعت ، شیلات ، دامداری و باغبانی امضاء کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و نماینده ویژه وزیر در این جلسه که با حضور پاتریس دولورانس نماینده ویژه وزیر کشاورزی فرانسه و هیات همراه برگزار شد ، با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی در خرداد سال گذشته به فرانسه و دیدار رسمی با وزیر کشاورزی ، مواد غذایی و جنگل فرانسه و توافق های صورت گرفته برای توسعه همکاریهای اقتصادی افزود : پس از دیدار خرداد سال گذشته پیشرفت های مهم و عملیاتی در روابط دو کشور بویژه در بخش زراعت ، واردات بذرهای اصلاح شده و تبادل دستاوردهای علمی و تحقیقاتی حاصل شد.
وی گفت : دو کشور امروز 6 توافقنامه همکاری مشترک در بخش های باغبانی ، شیلات ، دامداری و حفظ نباتات و صادرات محصولات ارگانیک ایران به اتحادیه اروپا و همچنین واردات نهال های اصلاح شده میوه انگور ، سیب ، گلابی از کشور فرانسه امضاء کردند.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت : در بخش شیلات در ماه آینده نخستین مزرعه آبزی پروری که با سرمایه گذاری و پشتیبانی های علمی و تحقیقاتی فرانسه و ایران ایجاد شده است در قشم افتتاح خواهد شد.
کشاورز گفت : در بخش دام نیز همکاریهای بسیار خوبی شده که از جمله آن ورود گله های اصلاح شده مادری است که پرورش و تکثیر این نژادها سبب افزایش عملکرد تولید در دام سبک در کشور خواهد شد.
وی همچنین در بخش باغبانی به احداث و توسعه باغات ویژه کشت گیاهان دارویی ، گیاهان زینتی، قارچ و همچنین انتقال آخرین دستاوردهای تولید گلخانه ای اشاره کرد .
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت : برای تسهیل در بخش مبادلات کشاورزی توافق نامه ای برای اجرای قوانین مشترک حفظ نباتات و قرنطینه گیاهان نیز امروز امضاء شد.
کشاورز از امضای توافق نامه ای برای ایجاد مزرعه آزمایشی تولید بزهای شیری خبر داد و گفت : دو کشور بر اساس این توافقنامه قرار است مواد ژنی تکثیر قوچ و نوعی از گوسفند را اجرا کنند.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی توافق دو کشور در حوزه دامپزشکی را از دیگر موارد دانست و گفت : بر اساس این توافق نامه دو کشور در زمینه کنترل برخی از بیماریهای دام و همچنین توسعه صفت دوقلوزایی در دام سبک همکاری می کنند.
وی افزود : توافقنامه ای نیز برای توسعه مرکز تحقیقات پرورش ماهی قزل آلا که در کلاردشت مستقر است ، امضاء شد و قرار است این مرکز به مهمترین پایگاه تحقیقاتی و پژوهشی ماهی قزل آلا تبدیل شود.
معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد : این توافقات بین تعدادی از شرکت ها و موسسات خصوصی فرانسه و تعدادی از شرکت های بخش خصوصی در جمهوری اسلامی ایران با نظارت و مدیریت دولت هر دو کشور امضا و اجرا می شود.
کشاورز ؛ تبادل اطلاعات فنی درباره چگونگی واگذاری تصدی دولت در بخش کشاورزی به تعاونی های روستایی را از دیگر موارد همکاری ایران و فرانسه دانست و افزود : بر اساس این توافق نامه ها دو کشور در زمینه معرفی ارقام جدید گیاهان زراعی وباغی واجرای الگوی کشت همکاری می کنند.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 754

ارسال به:

رویدادها