سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

پرداخت 2000 میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک

پرداخت 2000 میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک
صفحه صنعت و معدن: جهان صنعت- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از توافق با بانک صنعت و معدن برای پرداخت 2000 میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک از طریق معاونت صنایع کوچک در بانک صنعت و معدن که اخیرا ایجاد شده، خبر داد.
محمدعلی سیدابریشمی در اولین همایش بانکداری صنایع کوچک با اشاره به دو بخش مهم فعالیت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: معاونان ما در استان‌ها از نظر کارشناسی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با تمام توان در اختیار بانک صنعت و معدن هستند تا بتوان بخشی از مشکلات واحد‌های صنعتی را حل کرد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه در سال‌های 84 تا 92 فعالیت تعداد زیادی از واحد‌های صنعتی متوقف شد، گفت: دلایل اصلی این موضوع افزایش نرخ ارز با شیب زیاد و واردات بی‌رویه بود که علاوه بر ایجاد مشکلات نقدینگی، برای خرید مواد اولیه توسط واحد‌ها بخشی از بازار آنها نیز از دست رفت و به همین دلیل دیگر نتوانستند ادامه دهند یا ظرفیت خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 20 درصد از صنایع کوچک با ظرفیتی کمتر از 50 درصد کار می‌کنند، اظهار کرد: مهم‌ترین کار برای رفع این مشکلات دسترسی واحد‌ها به تسهیلات مورد نیاز است.
در حال حاضر یک چک برگشتی یا اقساط عقب‌‌افتاده باعث می‌شود واحد‌های صنعتی دیگر نتوانند از تسهیلات استفاده کنند.
همچنین در این مراسم علی سلیمانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران پیشنهاد کرد که روی موضوع افزایش ظرفیت واحد‌های فعال تمرکز شود و گفت: باید تلاش کنیم واحد‌هایی را که در حال حاضر در یک شیفت کار می‌کنند، حمایت کرده و آنها را به دو تا سه شیفت برسانیم.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 440

ارسال به:

رویدادها