سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

ایران سومین تولیدکننده اوپک

ایران سومین تولیدکننده اوپک
ایران پیش از تحریم‌ها دومین تولید‌کننده بزرگ نفت اوپک بود که پس از تحریم‌ها به جایگاه پنجم سقوط کرد اما با رشد تولید نفت در ماه میلادی گذشته در جایگاه سوم اوپک قرار گرفت‌. براساس گزارش ماه ژوئن اوپک، منابع ثانویه اعلام کردند تولید نفت‌خام ایران در ماه می نسبت به آوریل روزانه هزار بشکه افزایش یافت و به دو میلیون و ٨۴۵ هزار بشکه در روز رسید‌.
این آمار نشان می‌دهد ایران در ماه می امارات را که ماه پیش رقابت نزدیکی با آن داشت کنار زده و پس از عربستان و عراق سومین تولیدکننده بزرگ سازمان کشورهای صادرکننده نفت شده است‌.
عراق در ماه می با افزایش تولید روزانه ١٠۴ هزار بشکه‌ای جایگاه خود را به عنوان دومین تولید‌کننده بزرگ اوپک پس از عربستان حفظ کرده و در این ماه روزانه سه میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه تولید کرده است‌. تولید نفت عراق در ماه آوریل روزانه سه میلیون و ۶٩۵ هزار بشکه بود‌.
تولید نفت عربستان در ماه می روزانه با چهار هزار و ٣٠٠ بشکه کاهش نسبت به آوریل به ١٠ میلیون و ١٠٧ هزار بشکه در روز رسیده است‌.
امارات در ماه گذشته میلادی روزانه ١١ هزار و ٧٠٠ بشکه تولید نفت خود را افزایش داد و از دو میلیون و ٨١٨ هزار بشکه در روز به روزانه دو میلیون و ٨٣٠ هزار بشکه رساند‌.
امارات در ماه آوریل رقابت تنگاتنگی با ایران برای گرفتن رتبه سوم اوپک داشت اما در ماه می ایران با اختلاف روزانه ١۵ هزار بشکه‌ای بالاتر از این کشور قرار گرفته است‌.
تولید نفت کویت نیز در آوریل روزانه با ٧٧ هزار و ۴٠٠ بشکه کاهش، از روزانه دو میلیون و ٧۶٢ هزار بشکه به دو میلیون و ۶٨۵ هزار بشکه در روز رسید‌.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 412

ارسال به:

رویدادها