سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

رایزنی مالیاتی برای صنایع نساجی

رایزنی مالیاتی برای صنایع نساجی
 متولیان حوزه صنعت با اعلام تداوم رشد مثبت در این بخش، از حمایت‌های ویژه از برخی از صنایع باسابقه و قدیمی کشور به‌ویژه صنعت نساجی خبر می‌دهند.
مشکلات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، وضع تعرفه ترجیحی برای واردات برخی مواد اولیه از جمله نخ و الیاف، کدفروشی مالیاتی و مشکلات ایجاد شده ناشی از صادرات محصولات نساجی به کشورهای همسایه به صورت ریالی، از جمله مسائلی است که اخیرا فعالان صنعت نساجی با آن روبه‌رو هستند. فعالان این حوزه همچنین به انباشت کالا در کارخانه‌های تولیدکننده محصولات نساجی اشاره کرده و می‌گویند: در حال حاضر رکود موجود در بازار باعث شده تا کارخانه‌ها وضعیت فروش مناسبی نداشته باشند و موجودی واحدهای تولیدی افزایش یابد.
در این میان، وزیر صنعت، معدن و تجارت از نوسازی ماشین‌آلات صنایع نساجی به‌ویژه کارخانه‌های فرش ماشینی خبر داده و می‌گوید: متاسفانه برخی با تبلیغات سوء، صنایع نساجی کشور را به غلط زیانده عنوان می‌کنند، در حالی که هم‌اکنون برخی از این صنایع سالانه 40 درصد سوددهی دارند. محمدرضا نعمت‌زاده همچنین مسائل مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را از مشکلات و دغدغه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس هر چه زودتر با همدلی و همزبانی با دولت این مشکل را برطرف کنند.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر لایحه دائمی قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح است که طی دو هفته آینده پس از تصویب در این کمیسیون، به هیات دولت ارائه خواهد شد تا بعد از آن به مجلس تقدیم شود. بر این اساس، قرار است فعالان حوزه صنعت نساجی نیز پیشنهادهای خود را در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده به وزیر اعلام کنند.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 453

ارسال به:

رویدادها