سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

بن کارگران به 130هزار تومان افزایش می‌یابد؟

بن کارگران به 130هزار تومان افزایش می‌یابد؟

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از آماده شدن بسته پیشنهادی کانون در صورت عدم تصویب افزایش حق مسکن کارگران در هیات وزیران خبر داد.
رحمت‌الله پورموسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه چند هفته قبل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نامه‌ای به شورای عالی کار نوشته و تقاضا کردیم که در اسرع وقت جلسه‌ای با دستور کار عدم تصویب افزایش حق مسکن کارگران تشکیل شود.
وی ادامه داد: تنها آیتمی که برای لحاظ شدن در فیش های حقوقی کارگران نیاز به تایید هیات وزیران دارد، حق مسکن کارگران است و در همان جلسه تعیین مزد سال 1394 وزیر کار اعلام کردند که مصوبه را از هیات وزیران می‌گیرند.
پورموسی تاکید کرد: نمایندگان کارگران در شورای عالی کار با افزایش 17 درصدی دستمزد به این دلیل موافقت کردند که مزایای جانبی برای آن پیش بینی شده بود، در واقع دولت در جریان افزایش 17 درصدی دستمزد، بند 2 ماده 41 را مدنظر قرار داد و عنوان کرد که درصد افزایش حداقل حقوق بالا نرود تا آثار تورمی نداشته باشد ولی در مقابل مزایای جانبی برای کارگران پیش‌بینی شود.
رییس کانون شورای اسلامی کار خراسان‌ رضوی اضافه کرد: بر اساس مصوبه جلسه تعیین مزد سال 1394، سنوات کارگران از 500 تومان در روز به 1000 تومان افزایش یافت، بن خواربار به 110 هزار تومان رسید و حق مسکن هم 20 هزار تومان افزایش پیدا کرد اما متاسفانه با وجود ابلاغ بخشنامه مزد 94، هنوز تکلیف افزایش حق مسکن کارگران مشخص نیست و در فیش های حقوقی کارگران اعمال نمی ‌شود.
وی در پایان از ارائه پیشنهادی جایگزین در صورت عدم تصویب افزایش حق مسکن کارگران در هیات وزیران خبر داد و گفت: پیشنهاد مشخص ما این است که اگر هیات وزیران افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن را نمی‌پذیرد این رقم را روی بن خواربار کارگران بیاورد و 110 هزار تومان بن کارگری را به 130 هزار تومان افزایش دهد تا این امر به نوعی جبران شود
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 462

ارسال به:

رویدادها