سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

ایران بعد از آمریکا و آلمان به جمع تولیدکنندگان تخم مرغ SPF پیوست

 ایران بعد از آمریکا و آلمان به جمع تولیدکنندگان تخم مرغ SPF پیوست
خبرگزاری تسنیم: رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت:طرح تولید تخم مرغ اس.پی .اف در فرآیندی ۳ساله با مشارکت محققان و پژوهشگران در قالب ده هزار نفر ساعت، کارعلمی و تحقیقاتی، اجرایی و محقق شد .
با اجرای این طرح که با حضور شیخ‌زین‌الدین معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در موسسه تحقیقات سرم سازی رازی افتتاح شد ،جمهوری اسلامی ایران به جمع کشورهای تولید کننده تخم مرغ اس پی اف در جهان پیوست.
 رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهار داشت :مهمترین کاربرد تخم مرغ spf در تولید واکسن های ویروسی طیور و واکسن سرخک انسانی در حال حاضر و واکسن آنفولانزای انسانی در آینده نزدیک خواهد بود.
کهرام افزود: بعد از کشورهای آمریکا و آلمان ، ایران سومین کشور در جهان است که این فناوری را بومی سازی کرده است و این در حالیست که تخم مرغ spf در کشور های دیگر مانند هند و چین تحت لیسانس آلمان و آمریکا تولید می شود.
وی گفت: در حال حاضر روزانه ۱۰۰ عدد تخم مرغ تولید می شود و در آینده ای نزدیک به هفته ای پنج هزار عدد خواهد رسید.
کهرام افزود: نکته مهم در تولید تخم مرغ spf این است که این محصول بسیار راهبردی است زیرا از این محصول در فناوری ها و فراورده های بیولوژکی استفاده میشود و هم صرفه جویی ارزی و ارز آوری دارد.
معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در مورد این محصول گفت: پروژه کسب دانش فنی و فراهم کردن تجهیزات لازم برای تولید تخم مرغ spf طی تفاهمنامه مشترکی فی ما بین معونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی به دستور ریاست مرکز طرح های کلان ملی و فناوری در دستور کار قرار گرفت و معاونت علمی بخشی از منابع مورد نیاز را تامین کرد.
شیخ‌زین‌الدین افزود: یکی از برنامه های مورد نظر در تولید این محصول صادرات به کشور های همسایه بخصوص عراق و کشورهای همسایه شمالی و همکاری با بخش خصوصی برای توسعه این محصول است.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 483

ارسال به:

رویدادها