سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

وزیر راه و شهرسازی: مخالف خصوصی‌سازی ایران‌ایر نیستم/مذاکره با فرانسه برای هواپیماهای کوتاه‌برد

وزیر راه و شهرسازی: مخالف خصوصی‌سازی ایران‌ایر نیستم/مذاکره با فرانسه برای هواپیماهای کوتاه‌برد
ایلنا- عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ناوگان هوایی کوتاه‌برد را باید وارد صنعت هوانوردی کنیم گفت: فرودگاه ها با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی خود و نقشی که در توسعه منطقه ایفا می‌کند باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: در سفری که به فرانسه داشتم بحث ناوگان کوتاه‌برد را در دستور کار خود قرار دادم و مقدماتی را در مذاکرات با بنگاه هایی که قدرت ارائه و تولید هواپیمای کوتاه‌برد را داشتند آغاز کردیم.
آخوندی با اشاره به تجهیز سیستم‌های ناوبری و راداری فرودگاه‌ها گفت: سیستم ناوگان هوایی ایران باید استانداردهای بین‌المللی را رعایت و مدیریت کنند تا ایرلاین‌هایی که در حال عبور از آسمان ایران هستند بتوانند با اطمینان و امنیت بیشتری از فضای عبوری کشورمان استفاده کنند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای بروز کردن تمام سیستم‌ها و تجهیزات ناوبری و تجهیزات راداری و سیستم‌های مدیریت آسمان ایران باید انجام شود.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات از صندوق توسعه ملی به ایرلاین‌ها، گفت: از صندوق توسعه ملی به شرکت‌های هواپیمایی که در همین شرایط تحریم اقدام به ورود هواپیماهای جدید به ناوگان کشورمان کردند تسهیلات ارائه شد که خوشبختانه در سال گذشته 15 هواپیمای جدید توسط یک ایرلاین خریداری شد.
آخوندی با تاکید بر اینکه مذاکرات ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشورمان در فرانسه بسیار وسیع‌تر از این اعداد است، گفت: صنعت هوانوردی کشورمان فقط در حوزه ناوگان نیاز به سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری در 10 سال آینده دارد.
وی با اشاره به حفظ برند ایران‌ایر در صنعت هوانوردی کشورمان، گفت: واقعاً قلبم در فشار قرار می‌گیرد از اینکه می‌بینم در سال‌های گذشته اینچنین غیر متعهدانه و غیر مسوولانه با مادر صنعت هوانوردی کشورمان یعنی ایران‌ایر برخورد شده است و این شرکت را در وضعیت بسیار بد قرار داده‌اند.
وزیر راه  و شهرسازی با بیان اینکه به هیات وزیران برنامه‌ای را تحت عنوان بازسازی ساختار ایران‌ایر ارائه کرده‌ایم، گفت: این شرکت به عنوان شرکت حامل پرچم ایران و مادر صنعت هوانوردی کشورمان فارغ از اینکه دولتی است یا خیر بزرگترین ثروت ملی کشور است و باید مورد بازسازی کامل قرار بگیرد.
آخوندی ادامه داد: این شرکت از نظر مالی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و تمام هزینه‌های بازنشستگی که در جهان این هزینه ها را شرکت‌های بازنشستگی به عهده دارند خودش تامین می‌کند و این بدان معناست که هزینه‌های مالی این شرکت در 2 ضرب می‌شود.
وی با بیان اینکه با خصوصی‌سازی ایران‌ایر اصلاً مخالف نیستم، گفت: معتقدم قبل از خصوصی‌سازی این ایرلاین باید بازسازی ساختاری شود و وظیفه دولت و مجلس است که این ایرلاین  را مورد حمایت خود قرار دهد
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 451

ارسال به:

رویدادها