سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران در گفت‌و‌گوبا تسنیم: تاسیس بانک اصناف درحد حرف است

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران در گفت‌و‌گوبا تسنیم: تاسیس بانک اصناف درحد حرف است


 عضوهیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه برخلاف خواست وزیر صنعت، ایجاد بانک اصناف در حد حرف باقی مانده است ،گفت: برای داشتن بانک اصناف به اقدامات عملی‌تری از بخشنامه نیاز داریم.
ابراهیم درستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این مطلب، افزود :مواردی که درباره ایجاد بانک اصناف مطرح می‌شود درحد حرف بوده و در ده سال گذشته اقدام عملی صورت نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: وزرای صنعت معدن و تجارت فعلی و گذشته بر ایجاد این بانک تاکید داشته اند؛ اما این امر در حد بخشنامه باقی مانده است.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف با بیان اینکه اصناف، برای ایجاد این بانک، به کمک دولت مردان نیازمندند، ادامه داد: برای ایجاد بانک اصناف نیاز به دریافت مجوز، تامین اعتبار اولیه و زیر ساخت‌های دیگری دارند، اما گام اولیه دریافت مجوز از طریق اقدام دولت است.
درستی اظهار داشت: اصناف با داشتن سه میلیون واحد صنفی در کشور،دارای حق تاسیس یک بانک هستند.
وی یادآورشد: اصناف، براساس حقوق قانونی خود سالیان سال است که نیازمند تاسیس یک بانک هستند اما این خواسته عملیاتی نشده است .
درستی تاکید کرد: تاسیس این بانک برای اصناف مزایای مختلفی مانند تسریع امور؛ اعطای وام‌های کم بهره، امکان مشارکت و ... دارد که تاسیس آن را الزام آور می‌کند.
گفتنی است پیشنهاد تاسیس بانک اصناف که چندین بار در دولتهای قبل ارائه شده بود ولی به بن بست خورد، این بار از سوی محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت دولت یازدهم مطرح شد تا شاید قفل بسته آن باز شود.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 387

ارسال به:

رویدادها