سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی : مسئولان دولتی پیمانکاران راهساز خصوصی را رها کرده‌اند

  دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی : مسئولان دولتی پیمانکاران راهساز خصوصی را رها کرده‌اند
دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به کم لطفی مسئولان دولتی به پیمانکاران راهسازی، گفت: وزارت راه و شهرسازی خیلی تلاش کرده پول‌هایی را از طرف دولت به سمت ما سوق دهد، اما بخش پیمانکاران راهسازی خصوصی از سوی مسئولان دولتی رها شده است.
علی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این‌که طلب قطعی پیمانکاران راهسازی از مجموعه وزارت راه و شهرسازی ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: هنوز چیزی از مطالبات پیمانکاران راهسازی از سوی دولت پرداخت نشده است، ضمن‌آنکه پیمانکاران راهسازی ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان مطالبه دارند که حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان آن ذی‌حسابی است.
وی با بیان این‌که حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این مطالبات در دست اقدام است، تصریح کرد: متاسفانه از آذرماه سال گذشته تاکنون دیناری به ما پرداخت نشده است و پیمانکاران و پرسنل آنها شب عید را با وضعیت بدی سپری کردند.
دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی در ادامه با اشاره به این‌که تمام بودجه سالانه وزارت راه و شهرسازی کمتر از یکماه یارانه پرداختی از سوی دولت به مردم است، گفت: چگونه می‌شود به یک مجموعه خدمتگذار سازنده زیرساخت‌های این مملکت در هفت ماه اخیر یک ریال داده نشده، اما این مقدار یارانه پرداخت می‌شود.
آزاد ادامه داد: این مسئله بی‌توجهی و کم لطفی مسئولان محترم دولت را به پیمانکاران راهسازی نشان می‌دهد، فکر می‌کنم تمام هدف کمیته مالی دولت فقط روی کم شدن تورم در جامعه نظر دارند.
 وی با تاکید بر این‌که دولت باید به پیامدهای این موضوع توجه کند، گفت: نباید کاری کرد که قشری را (پیمانکاران راهسازی) فدای رسیدن به هدفی کرد. وقتی سالانه حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه می‌دهیم نمی‌شود آیا نمی‌توانیم یک دوازدهم آنرا به راهسازان بدهیم؟
وی با بیان این‌که مشکل اینجاست که بخش خصوصی حرفه‌ راهسازی به نابودی کشیده شده است، افزود: بخش دولتی مشکلی در این زمینه ندارد چون می‌اید قراردادی با دولت منعقد می‌کند وهمه پول‌ها را از قبل می‌گیرد. اگر اعتقاد داریم که بخش خصوصی را حمایت می‌کنیم و باید توسعه کشور از طریق این بخش انجام شود بنابراین باید به آن توجه شود، این در حالی است که همه ضربه‌ها به همین بخش خورده است.
آزاد با تاکید بر این‌که وزارت راه و شهرسازی خیلی سعی می‌کند پول‌هایی را از سوی دولت به این بخش سوق دهد، بیان کرد:‌همه هدف دولت این است که تورم در کشور کمتر شود اما نباید با این کار ضرر و زیان جبران‌ناپذیری به قشری از مملکت (پیمانکاران راهسازی) وارد شود.
به گفته وی، فکر می‌کنم بخش پیمانکاران راهسازی بخش خصوصی از طرف مسئولان دولتی رها شده‌اند که این خوب نیست.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 517

ارسال به:

رویدادها