سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

جزئیات شیوه نامه منتشر شد؛ فراهم شدن فرصت مطالعاتی داخل کشور برای اساتید حوزه صنعت

 جزئیات شیوه نامه منتشر شد؛ فراهم شدن فرصت مطالعاتی داخل کشور برای اساتید حوزه صنعت


جزئیات شیوه نامه حمایت از انجام فرصت مطالعاتی داخل کشور توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد.
به گزارش  مهر، محمد نوری امیری، مدیرکل آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر گفت: وزارت علوم باید تا تاریخ ۲۰ تیرماه سال جاری اعضای هیات علمی واجد شرایط این شیوه نامه را معرفی کند.
وی افزود: اعضای هیات علمی باید دارای حداقل وضعیت استخدامی رسمی آزمایشی، مرتبه علمی استادیاری و بالاتر و مرتبط بودن رشته و تخصص عضو هیات علمی با نیاز واحد متقاضی باشد.
به گزارش خبرنگار مهر، به استناد شیوه نامه حمایت از انجام فرصت مطالعاتی داخل کشور اعضا هیات علمی و هماهنگی به عمل آمده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقرر است این وزارتخانه نسبت به معرفی اعضای هیات علمی داوطلب برای انجام فرصت مطالعاتی در واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری اقدام کند.
جزئیات فرصت مطالعاتی به شرح زیر است:
تعهدات واحد متقاضی:

۱. پرداخت دستمزد ماهانه حداقل به میزان ۱۰۰درصد حقوق و مزایای عضو هیات علمی براساس اعلام دانشگاه و تایید وزارت علوم. حقوق و مزایای اصلی مطابق با حکم استخدامی عضو هیات علمی، در طول مدت فرصت مطالعاتی توسط مرکز آموزشی پرداخت می شود.

۲. اعزام عضو هیات علمی به خارج از کشور با هزینه واحد صنعتی در صورت لزوم به مدت حداکثر یک ماه جهت بازدید از واحدهای صنعتی مشابه برای فرصت های مطالعاتی دوازده ماهه.

تعهدات عضو هیات علمی:

۱. فرصت مطالعاتی تمام وقت بوده و سایر فعالیت های عضو هیات علمی منحصرا در مشاوره و راهنمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی خلاصه می شود. تعهدات واحد متقاضی در قبال انجام کار تمام وقت پژوهشی عضو هیات علمی است.

۲. عضو هیات علمی ملزم به رعایت قوانین ایمنی و حفظ حقوق مادی و معنوی (مالکیت فکری و محرمانه بودن) حاصل از اجرای کار پژوهشی، مطالعاتی، علمی و ... مطابق مفاد قرارداد منعقده با واحد صنعتی است.

۳. عضو هیات علمی موظف است هر سه ماه یک بار گزارش پیشرفت کار را همزمان به مرکز آموزشی و واحد متقاضی ارایه  و در پایان یک سیمنار یک روزه از یافته های علمی خود را برای واحد متقاضی و وزارت صنعت برگزار کند.

به گزارش مهر، فرصت مطالعاتی، ماموریتی است که به اعضای هیات علمی واجد شرایط داده می شود که برای مدتی معین ۶ تا ۱۲ ماه به منظور انجام پژوهش در زمینه مشکلات مبتلا به، در واحد متقاضی حضور یابند و واحد متقاضی هم می تواند عنوان و خروجی مورد انتظار پژوهش را به هیات علمی اعلام کند.

منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 442

ارسال به:

رویدادها