سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

نقشه راه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تدوین شد

نقشه راه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تدوین شد

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: نقشه راه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تدوین شده است.
 راضیه علیرضایی، اظهار داشت: براساس چشم‌انداز سند آمایش در افق ۱۴۰۴، خراسان رضوی استانی با توسعه متوازن و پایدار، مبتنی بر اقتصاد دانایی محور، پیشرو در بخش خدمات برتر و گردشگری مذهبی با ارتقاء جایگاه کشاورزی، صنعت و معدن و حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست سالم و مطلوب در تعامل سازنده با سایر استان‌ها و کشورهای منطقه و جهان خواهد بود.
وی افزود: براساس ساختار اقتصادی استان و ارتباط درون بخشی بین صنایع و نهاده‌های مورد نیاز در سایر فعالیت‌های اقتصادی، مطابق با اسناد بالادستی صنعت خراسان رضوی، نرخ رشد هدف هشت درصد کل اقتصادی استان تا افق ۱۴۰۴ و ۱۱٫۷ درصدی ارزش افزوده بخش صنعت و معدن براساس اسناد بالادستی برای خراسان رضوی پیش‌بینی شده که از این میان، سهم بخش صنعت و معدن روندی افزایشی دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: بخش بازرگانی (عمده‌فروشی و خرده‌فروشی) نیز سرمایه‌گذاری رو به‌ رشدی را تجربه می‌کند اما سهم آن از کل سرمایه‌گذاری استان، کاهشی خواهد بود.
وی گفت: مشهد به همراه طرقبه و شاندیز با سهم حدود ۴۸٫۰۶ درصد از بالاترین جایگاه در جذب سرمایه‌گذاری در افق ۱۴۰۴ برخوردار است و بعد از آن شهرستان‌های نیشابور و فیروزه ۸٫۹ درصد، خواف و رشتخوار ۶٫۶۹ درصد و مجموعه سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب ۶٫۰۳ درصد در مرتبه‌های بعدی قرار دارند.
برای تدوین نقشه راه صنعت، معدن و تجارت استان نیز جلسه‌ای با حضور رئیس و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و روسای تشکل‌های صنعتی و صنفی استان و همکاران دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در محل سازمان، برگزار و توضیحاتی پیرامون برنامه‌ریزی و مطالعات انجام شده در سازمان برای تعیین راهبردهای توسعه‌ای در مورد اهداف و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت استان ارائه شد.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 425

ارسال به:

رویدادها