سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

نعمت‎زاده عنوان کرد: ابلاغ مابقی آئین‌نامه‌های حمایت از تولید در روزهای آتی

نعمت‎زاده عنوان کرد: ابلاغ مابقی آئین‌نامه‌های حمایت از تولید در روزهای آتی



وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ مابقی آئین نامه‌های رفع موانع تولید رقابت‌پذیر در روزهای آینده خبرداد و گفت: دولت مصمم است تا به اهداف سند چشم‌انداز نزدیک شود.
به گزارش  مهر، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ مابقی آئین‌نامه های رفع موانع تولید رقابت پذیر ظرف روزهای آینده خبرداد و گفت: تمام تلاش دولت این است که تا به اهداف تعیین شده در سند چشم‌انداز بیست ساله نزدیک شود، این در حالی است که در برخی موارد ممکن است به این اهداف برسیم و در برخی از موارد نیز ممکن است که آن را به عنوان هدف دنبال کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: متاسفانه فرصت ۸ ساله در رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز را از دست داده‌ایم و بنابراین در برخی از بخش‌ها، سرمایه‌گذاری به شدت کاهش یافته است و از برنامه عقب هستیم که باید در ده سال آتی این عقب ماندگی را جبران کنیم.
وی تصریح کرد: تشکل‌های صنعتی و تولیدی در بخش های صنعت، معدن و تجارت تلاش دارند تا به برنامه‌های از پیش تعیین شده در سند چشم انداز برسند. در این میان، باید مکانیزم‌هایی را ایجاد کرد تا صنایع با دانشگاه‌ها در شهرستان‌ها لینک شده و از مشاوره آنها بهره مند شوند، ضمن اینکه این مشاوره‌ها می‌تواند در جهت ارتقای توان فنی و تکنولوژیکی کار را پیش برند.
نعمت زاده پیشنهاد داد تا اساتید دوران مطالعات و پس از دکترای خود را در صنایع بگذرانند و هزینه‌ گزاف برای مطالعه در خارج از کشور نپردازند، چراکه هم اکنون صنایعی در ایران وجود دارند که در حد صنایع بین المللی و با استانداردها و تکنولوژی‌های روز دنیا فعالیت می کنند.
همچنین در این مراسم، جمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تلاش دانشگاه آزاد اسلامی این است که بتواند وابستگی بودجه خود به شهریه را کم کرده و در مقابل، با همکاری‌های پژوهشی و خدماتی که به صنایع صورت می دهد، بودجه مورد نیاز خود را تامین کند، بر این اساس تا سال ۹۶ وابستگی بودجه به شهریه را تا ۴۰ درصد کاهش می دهیم.
وی اظهار داشت: از مهمترین قراردادهایی که ظرف هفته های گذشته با وزارتخانه های اقتصادی دولت به امضا رسانده ایم، مطالعه بر روی افزایش برداشت از مخازن نفتی است که تا به حال نتیجه خوبی هم داشته است.
میرزاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۷۴۰۰ آزمایشگاه و ۳۶۰۰ کارگاه دارد که علاوه بر اینکه دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند، صنایع نیز می توانند از این مزیت استفاده کنند.

منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 424

ارسال به:

رویدادها