سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

دولت یازدهم هنوز هیچ اقدام جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام نداده است

دولت یازدهم هنوز هیچ اقدام جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام نداده است


 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با گذشت حدود ۲ سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقدام جدی و عملی در راستای تحقق این سیاست‌ها صورت نگرفته است.
محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم با انتقاد از نحوه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی دستگاه‌های اجرایی، گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند استمرار و فرهنگ‌سازی است.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پایه‌های اساسی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ مصرف بهینه و جلوگیری از مصرف بی‌رویه است، افزود: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود که پس‌اندازهای خُرد و منابع کلان کشور به سمت سرمایه‌گذاری و خرید اوراق مشارکت، ایجاد اشتغال خُرد در شهرها و روستاها و تجاری‌سازی و نیز عرضه به بازار هدایت شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به اقتصاد داخلی و نیز تحولات اقتصاد جهانی پیوند خورده است و می‌تواند مشکلات را کاهش دهد، تصریح کرد: ما نیز به عنوان یک کشور مستقل لازم است سهمی در اقتصاد جهانی داشته باشیم، بنابراین اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به معنای خروج از بازار جهانی و عدم رقابت با این بازار نیست، بلکه نیازمند این هستیم که با اقتصاد جهانی در ارتباط باشیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موجب می‌شود که اقتصاد ما از تنش‌های اقتصادی جهان دور شده و یا حداکثر تأثیر کمتری بر اقتصاد کشور داشته باشد و آن را دچار تزلزل نکند، گفت: لازم است اجرای این سیاست‌ها به عنوان یک فرهنگ در جامعه ترویج داده شده و آنها را عملیاتی کنیم.
علیپور در ادامه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از سوی دولت ملموس ندانست و تأکید کرد: مجلس مصمم است که راهکاره‌های لازم در حوزه اقتصاد مقاومتی را در اختیار دولت قرار دهد، اما در حال حاضر و با گذشت حدود ۲ سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقدام جدی و عملی در راستای تحقق این سیاست‌ها صورت نگرفته است.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 445

ارسال به:

رویدادها