سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

بر اساس نقشه راه امضا شده صالحی: ایران و آژانس برای حل وفصل تمامی موضوعات تا پایان ۲۰۱۵ توافق کردند

بر اساس نقشه راه امضا شده صالحی: ایران و آژانس برای حل وفصل تمامی موضوعات تا پایان ۲۰۱۵ توافق کردند

 بر اساس توافقی که امروز بین صالحی و آمانو امضا شده است مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی تا ۱۵ دسامبر(۲۴ آذر) برآورد نهایی درباره حل و فصل تمامی موضوعات فعلی و باقی مانده درباره فعالیت های هسته ای ایران را به شورای حکام ارائه می‌کند.
به گزارش  تسنیم، علی اکبر صالحی روز سه شنبه پس از امضای توافقی با آژانس بین المللی انرژی اتمی که نقشه راه نامگذاری شده اعلام کرد که در این توافق با انجام اقداماتی توسط ایران و آژانس تمام مسائل گذشته به طور کامل حل و فصل خواهد شد.
رییس سازمان انرژی اتمی افزود: انجام تمام توافقات از جمله ترتیبات مقرر برای موضوع پارچین با رعایت کامل خطوط قرمز کشور خواهد بود. صالحی گفت: امیدوارم که با حل و فصل مسائل گذشته فصل جدیدی از روابط و همکاری بین ایران و آژانس گشوده شود.
بر اساس این توافق یوکیا آمانو مدیر کل آژانس تا ۱۵ دسامبر۲۰۱۵ (۲۴ آذر) برآورد نهایی درباره حل و فصل همه موضوعات فعلی و باقی مانده بر اساس ضمیمه گزارش سال ۲۰۱۱ به شورای حکام ارائه می‌کند.
ایران و آژانس همچنین توافق کردند همکاری و گفتگو را به منظور حل و فصل همه موضوعات قبلی و فعلی باقی مانده تا پایان سال ۲۰۱۵ تسریع و تقویت کنند.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 444

ارسال به:

رویدادها