سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

وزیر نفت در جمع خبرنگاران: صادرات نفت ۶ماه بعد از لغو تحریم به یک‌میلیون بشکه افزایش می یابد

 وزیر نفت در جمع خبرنگاران: صادرات نفت ۶ماه بعد از لغو تحریم به یک‌میلیون بشکه افزایش می یابد



وزیر نفت تاکید کرد: ما بلافاصله بعد از رفع تحریم‌ها ۵۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت خود اضافه می‌کنیم و بعد از ۵-۶ ماه به یک‌میلیون بشکه نفت خام خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵-۶ ماه طول می‌کشد تا تحریم‌ها برداشته شود، اظهار کرد: ما از امروز اقداماتی که به افزایش تولید نفت منجر می شود را آغاز می کنیم.

بعد از لغو تحریم ها ۵۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت خود اضافه می کنیم

وی افزود: ما بلافاصله بعد از لغو تحریم ها ۵۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت خود اضافه می کنیم و بعد از ۵-۶ ماه صادرات نفت را به یک میلیون بشکه نفت خام خواهیم رساند.

زنگنه ادامه داد: ما برای توسعه میدان های نفتی و گازی هم برنامه خواهیم داشت چه با ظرفیت های داخلی و چه با ظرفیت های خارجی؛ البته شرکت های خارجی راغب هستند که در ایران کار کنند که ما در حال مذاکره با آنها هستیم.

وزیر نفت تاکید کرد: در بخش پتروشیمی نیز امیدواریم آن جهشی که طراحی کردیم بعد از لغو تحریم ها بتوانیم به آن سرعت دهیم و به تولید سالانه ای که برای آن برنامه داریم یعنی ۷۰ میلیارد دلار دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در داخل ایران اعلام آمادگی کردند یا خیر، گفت: دوشنبه هفته آینده معاون صدراعظم آلمان به دعوت وزارت نفت به ایران سفر می کند و علاوه بر مذاکراتی که ما با او خواهیم داشت، در خصوص توسعه روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور نیز رایزنی هایی صورت خواهد گرفت.

۴ میلیارد دلار رقم پول های بلوکه شده ناشی از فروش نفت

زنگنه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه میزان پولی که از فروش نفت بلوکه شده است چه مقدار است، خاطرنشان کرد: تقریبا ۴ میلیارد دلار رقم پول های بلوکه شده ناشی از فروش نفت است.

وزیر نفت در پاسخ به این سوال که امروز میزان فروش نفت ما چه میزان است، تصریح کرد: من در این خصوص نمی توانم اطلاع رسانی کنم.

فروش نفت پس از اجرایی شدن توافق به ۲.۵ میلیون بشکه می رسد

وی در خصوص میزان فروش نفت بعد از رفع تحریم ها اضافه کرد: این میزان پس از اجرایی شدن توافق به ۲.۵ میلیون بشکه صادرات نفت خواهد رسید.

زنگنه اضافه کرد: قیمت نفت در روزهای گذشته به دلیل مشکلات بازار بورس چین یک مقدار پایین آمد ولی تاکید می کنم ما مسئول حفظ قیمت نفت نیستیم. جمهوری اسلامی صرفا بازار خود را حفظ خواهد کرد و همچنین مسئول بازگرداندن بازار از دست رفته خود است.

وزیر نفت تاکید کرد: قیمت نفت را کسانی باید تنظیم کنند که سهم بازار ما را بردند.
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 440

ارسال به:

رویدادها