سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

پیام سازندگان داخلی به دولتمردان در اولین روز پسا تحریم به توان ساخت داخل باور و اعتماد داشته باشید

پیام سازندگان داخلی به دولتمردان در اولین روز پسا تحریم به توان ساخت داخل باور و اعتماد داشته باشید




 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در اولین روز از دوران پساتحریم، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، با صدور اطلاعیه ای به رسانه ها، ضمن ارج نهادن به تلاش های دولت تدبیر و امید برای تحقق رهاوردهای تاریخی در مذاکرات هسته ای و همچنین مشارکت در شادی ملت بزرگوار از دستیابی به دستاوردهای مقدماتی برای حصول به توافق جامع؛ خواستار توجه جدی سکانداران وزارت نفت کشورمان  به توانمندی های ساخت داخل در روند تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها در دوران جدید شده است، متن پیام زیر که به امضای «رضا پدیدار» رسیده، به شرح زیر است:

«از امروز اقتصاد ایران به تبعیت از «وجود یک روز تاریخی»، وارد عصر جدید شده است که حداقل برای سازندگان و صنعتگران که حیات شان اتکا به توان ساخت داخل است؛ از این پس فرصت ها و تهدیدات تقریبا وضعیتی همسان در برابرشان قرار دارد.
ما ضمن همراهی با شادی و شادکامی ایرانیان که سالیان سال در برابر آثار ناشی از تحریم های اقتصادی صبورانه ایستادگی کرده اند، در دوره جدید، نگرانی های عمیق و هشدارهای جدی خویش را نسبت به کمبود یک برنامه جامع اقتصادی برای دوران پساتحریم با محور استفاده از ظرفیت های صنعتی داخلی و دلبستگی و شوق زدگی نسبت به واردات گسترده کالاهای مشابه ساخت داخل اعلام می داریم؛ مساله ای که در دوران تحریم با وجود تمام قید و بندهای قانونی  وجود داشت و اکنون با توجه به وجود میلیارد ها دلار منابع ارزی کشورمان در آن سوی مرزها، می توان نقش شتاب دهنده ای به شکل گیری این وضعیت ناگوار بدهد.

صنعتگران ایرانی به هیج وجه، در این مقطع زمانی، نیت مخالف خوانی ندارند، اما ضمن ارج نهادن به رهاوردهای هسته ای سرداران دیپلماسی کشورمان و همچنین درک و فهم وسیع از فرصت های اقتصادی پیش آمده از تلاش ها برای دستیابی به یک توافق هسته ای برد ـ برد، نگرانی های وسیع خویش را نسبت به انتخاب های فردی مبتنی بر انگیزه های خاص اعلام می دارند.
برای ما صنعتگران، هیچ ارزشی بالاتر از توسعه ایران، رفاه ایرانیان و اشتغال جوانان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم نیست و کلید تحقق چنین آرمان ها و هدف هایی فقط با تدبیر و امید و اعتماد به طلایه داران خلق ارزش های بومی است.
در این مقطع برای بهسازی محیط اقتصادی کشور باید بدانیم که توسعه اقتصاد ملی همچنان  از مسیر خلق ارزش های بومی ، پایدار و مزیت محور در صنعت نفت می گذرد.

اگر بخواهیم، شعارهای توسعه فراگیر صنعت نفت را جامه عمل بپوشانیم، می بایست تمام هم و غم خویش را در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، صرف حمایت از بسترهای ارزشمند ایجاد شده برای تحقیق اقتصاد مقاومتی معطوف کنیم.

به باور ما سازندگان؛ صنعت نفت در طول یک دهه آینده، همچنان در سر فصل تمامی تحولات اقتصادی بزرگ در جهان قرارداشته و نقش آفرینی خواهد کرد، بنابراین نقش آفرینان و ارزش آفرینان آن، جایگاه موثری در اقتصادهای بزرگ و کوچک بازی خواهند کرد.

بنابراین در بعد ملی و داخلی، امروز کشور، بیش از هر زمان دیگری به یک اتحاد راهبردی در حمایت از سازندگان داخلی نیاز دارد تا بتواند مسیری امن برای توسعه فراگیر، تحقق اهداف و آرمان های عالیه را فراهم سازد .
ما بر این اعتقادیم، در دورانی که چشم انداز برنامه های عملیاتی وزارت نفت، بیش از گذشته نمایان شده است این وزارتخانه می بایست با محور حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی، ضمن افزایش توجه عملی به توان ساخت داخل در پروژه ها و فرایند تامین تجهیزات، زمینه تحقق تأمین 10 قلم کالایی، عملیاتی و اجرایی شدن شیوه نامه وزیر نفت برای همسان سازی فرصت ها میان سازندگان داخلی و شرکت های خارجی به طور جدی فراهم شود.
تجربه تلخ پیشین به ما آموخته است، اتکای صرف به دانش فنی شرکت های خارجی، برندگرایی، نگاه شهروند درجه دوم صنعت نفت به سازندگان داخلی؛ ضامن بقای همه روزه، توسعه همه جانبه و گریزگاه مناسبی برای عبور و چشم پوشی از چالش های اجتماعی و فرهنگی کشور نیست.
بنابراین هر آنچه از امروز برای سرنوشت فرزندان و آیندگان مان رقم بزنیم، محصول انتخاب ها و ایده های فردی ما محسوب می شود.
از این رو، پیام سازندگان داخلی به دولتمردان در اولین روز پساتحریم این است: «به واسطه داشتن حق نمایندگی از ملت؛ به سازندگان داخلی اعتماد کنید و اعتبار آفرینی نمایید.»
امید به خداوند متعال

رضا پدیدار
رییس هیأت مدیره
انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران
منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 441

ارسال به:

رویدادها