سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

سومین همایش برندینگ با رویکرد رفتار مصرف کننده

سومین همایش برندینگ با رویکرد رفتار مصرف کننده

به گزارش روابط عمومی انجمن مدیران صنایع خراسان، همایشی که با همکاری انجمن مدیران صنایع، اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان و دیگر تشکل‌های اقتصادی استان خراسان رضوی تحت عنوان « برندینگ؛ با رویکرد رفتار مصرف کننده » و با حضور اساتید صاحب نام و چهره‌های مطرح کشوری و استانی در روزهای 28 و 29 مرداد ماه امسال در سالن همایش‌های مجتمع ساپکو مشهد برگزار و در پایان با معرفی برندهای برتر که حائز شرایط انتخاب شناخته شده‌بودند، به کار خود پایان داد.

مراسم آغازین و افتتاحیه سومین همایش برندینگ با توضیحات مهندس امیر مهدی مرادی دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان درباره روند شکل گیری،  اهداف و چشم انداز آینده همایش برندینگ، رقم خورد و پس از آن مهندس اثنی عشری نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.





بهنود الله وردی نیک اولین سخنران روز نخست همایش بود که در نوبت صبح به موضوع هویت سازی برند پرداخت.



پس از او محمد قبول درباره ارزش گذاری در برند صحبت کرد. محمود محمدیان سومین سخنران این همایش بود که درباره برندینگ داخلی سازمانها صحبت کرد. وی ایجاد رمز و راز پیرامون برند، داستان سرایی پیرامون برند، جریان سازی جهت ورود مقتدرانه، برجسته کردن مفهوم رقبای سنتی، عرضه محدود در آغاز و حضور عاطفی در زندگی مردم را از ویژگی های برندهای معروف و بزرگ عنوان کرد.



محمدیان معتقد است کسی که ذهن مشتری را مدیریت می کند، قهرمان مدیریت بازار است. پس از وی علی ارژنگی مدیر منطقه شمال شرق بیمه رازی در خصوص حقوق مصرف کننده و مشتری مداری صحبت کرد.

محمد حسین روشنک، رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی نیز در خصوص تولید بدون کارخانه مواردی را عنوان کرد.

او تولید بدون کارخانه را به نفع صنعت دانست و گفت: تولید بدون کارخانه سرمایه تجارت را به حوزه تولید اختصاص می‌دهد؛ مواد اولیه و کارمزد تولید به کارخانه پرداخت می‌شود و محصول با یک برند تولید می‌شود.

رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه صاحبان برترین برندها در دنیا لزوماً صاحب کارخانه نیستند، افزود: تخصص کارخانه‌داری با تخصص برندداری دو موضوع جدا است و کسی که تخصص تولید دارد لزوماً دارای تخصص در حوزه برندینگ نیست و برعکس.

روشنک با بیان اینکه تولید و برندینگ قابلیت ادغام با یکدیگر را ندارند، خاطرنشان کرد: تولید بدون کارخانه، از راه‌اندازی صنایع تکراری و کارخانه‌‌های ناموفق در بازار جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه عشق اولین شرط برای صاحب برند شدن است، اضافه کرد: برندینگ صنعتی دیربازده است؛ در کشور نتوانسته‌ایم صاحب برند شویم زیرا در این خصوص به باور لازم که برند سرمایه است، نرسیده‌ایم.



رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی یادآور شد: سرمایه‌گذاری در برند مصرف نیست بلکه ایجاد صنعت است و تولیدی با قابلیت بهره‌برداری همیشگی است.

مرتضی عظیم زاده عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در خصوص اهمیت و لزوم توجه به بحث برندینگ در ورزش اظهار کرد: برند یکی از مهمترین مفاهیم حوزه بازاریابی است که همه روزه آن را در خیابان‌ها، سایتها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و همینطور تیم‌ها و باشگاهای ورزشی می‌بینیم. مجموعه عوامل برند دست به دست هم می‌دهند تا ذهن مخاطبان را در دست بگیرند. شاید جالب باشد که بدانیم این مجموعه که در تعامل و ارتباط با هم می‌تواند به نوعی ذهن مشتریان، هواداران و مخاطبان را تسخیر کند را بشناسیم.

وی توجه به برند را از ملزومات هر صنعتی دانست که می‌خواهد به معنای واقعی، رقابت و پیشرفت داشته باشد و اظهار کرد: امروزه در کشور، بسیاری از صنایعی که تقریبا به رویکرد بازار آزاد نزدیک می‌شوند الفبای برند را بیشتر و بهتر هجی می‌نمایند تا از قافله عقب نمانند. بنابراین با توجه به حضور جدی برخی از شرکت‌های خصوصی و ایجاد رقابت‌های جدی در بین بسیاری از تیم‌ها و افراد حرفه‌ای در ورزش توجه به برند و برندسازی در این صنعت نیز روز به روز بیشتر می‌گردد.

عظیم زاده گفت: طبیعتاً تمایل زیاد کنونی به خصوصی سازی و کسب و کارهای کوچک و متوسط ورزشی بخش خصوصی، منجر به تقاضای زیاد در صنعت ورزش در جهت برند سازی شده است و این تقاضا نیاز به پاسخگویی دارد و از آنجا که حوزه برند در بازاریابی ورزشی کاملا تخصصی است، خود نیاز به مباحث کاملا تخصصی دارد و از آنجا که یکی از بهترین محل‌ها برای تولید، نشر و رشد مباحث و موضوعات تخصصی، همایش‌های تخصصی می‌باشند همایش برند در ورزش شکل گرفته است.

وی دایر کردن دبیر خانه دایمی "همایش ملی برند در ورزش" در دانشگاه فردوسی مشهد را شروع مسیر برند در ورزش ایران عنوان کرد و از تمامی متخصصان و صاحب نظران برای همراهی دعوت کرد.

همچنین مهندس رضا فرشته خو و دکتر رضا فضلی صالحی نیز مطالبی را در خصوص رفتار مصرف کننده در مجتمع های شهری و نقش ارتباطات برند در فرایند تصمیم گیری خرید را بیان کردند.



برندینگ شخصی با ارائه بهنود الله وردی نیک ، ارائه تجارب یک برند ملی با ارائه بهروز فروتن و سومبات هاکوپیان، برند در دنیای تجارت با اراثه شهریار شفیعی و روانشناسی رفتار مصرف کننده با ارائه محسن فاطمی برنامه سخنرانی های روز دوم این همایش بود.









رییس سازمان صنعت و معدن تجارت استان خراسان‌رضوی نیز در اختتامیه این همایش گفت: در خلق برندها باید به طور جدی به مسأله فناوری بپردازیم و یک فناوری خلق کنیم که بتواند حافظ ایده‌های جدید باشد.

راضیه علیرضایی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه برگزاری این همایش و بهره‌مندی از هم‌اندیشی صاحبان برند راه حل بعضی از مسائل باشد، اظهار کرد: با حمایت از برندها باید سهم‌مان را در دنیا تغییر دهیم.



وی یکی از راه‌ها در توسعه برندینگ که کمتر مورد توجه قرار گرفته است را کمک گرفتن از دانشگاه‌ها برای تولید فناوری و تجاری کردن ایده‌های جدید عنوان کرد و گفت: با برطرف کردن تحریم‌ها دریچه‌ی جدیدی به روی برندینگ باز شده است و تمام تلاش خود را برای توسعه برندها و بین‌المللی شدن آنها می‌کنیم.

«غلامحسین شافعی» رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی نیز در این مراسم،اظهار کرد : مجموعه‌ی مشکلات اقتصادی کشور به دو دسته مشکلات کلان سازمان و بنگاه‌های اقتصادی تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه‌ای که در اینجا مورد بحث است مشکلات سازمان و بنگاه‌های اقتصادی است که به مشکلات بازاریابی، توسعه بازار و برند ختم می‌شود و در صدر موضوع اقتصادی تمام کشورهای پیشرفته جهان قرار دارد.

شافعی گفت: برند به‌عنوان یک محور پایدار توسعه اقتصادی در کشورها شناخته می‌شود و ما هم باید در راستای همین امر قدم برداریم، توسعه برند بیش از آنکه جنبه اقتصادی داشته باشد در جهت توسعه‌ی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اثر دارد.



وی در خصوص آداب برندینگ گفت: اخلاق تجاری یک عامل مهم در پیشرفت است و باید به‌خاطر داشته باشیم تخریب برند رقیب در هیچ جای دنیا مرسوم نیست و مورد دوم توجه به مسئولیت‌های اجتماعی صاحب برند است.

«مهندس رضا حمیدی»، رییس انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی نیز با بیان اینکه ایران هیچ رتبه‌ای در برندینگ ندارد، گفت: ورود برندهای خارجی باعث کاهش ارزش پولی کشور و افزایش نرخ اجاره‌بها شده است و از طرفی این کالاها کل کشور را به تصرف خود درآورده‌اند.

وی با بیان اینکه امروزه شاهد قاچاق گسترده پوشاک به داخل کشور و تضعیف صنعت داخلی هستیم، ادامه داد: در سال 2014 صادرات پوشاک و کفش چین به ایران بر اساس آمار گمرک چین 959 میلیون دلار و بر اساس آمار گمرک ایران تنها 5 میلیون دلار بوده است.

حمیدی خاطرنشان کرد: ترکیه طی تأسیس سازمانی برای رسیدن به اهداف بلند پروازانه صادراتی 500 میلیارد دلاری در نظر دارد تا در سال 2023 دارای 10 برند جهانی و 50 برند ملی باشد که با مقایسه آن با کشور ایران متأسفانه هیچ رتبه‌ای در صنعت برندینگ ندارد.

رییس انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی تصریح کرد: با بررسی اهداف اقتصادی جهانی می‌توان گفت صنعت برندینگ بیشتر از چاه‌های نفت ایران سوددهی دارد.

وی با اشاره به این‌که برندینگ اقتصاد را رشد می‌دهد، گفت: باید باور کنیم می‌توان با کیمیای برندینگ بدون استفاده از نفت و سایر خام‌فروشی‌های ثروت ملی کشورمان، اقتصاد بسیار خوبی برای ایران به ارمغان بیاوریم.

حمیدی پیشنهاداتی به دولت برای گسترش برندینگ ارائه کرد و گفت: باور برندینگ توسط همه‌ی ارکان حکومت و تعریف ضوابط، قبول قانونی برند برای سرمایه حقیقی شرکت‌ها، قانون معافیت مالی برند و برطرف کردن اشکالات قانونی کپی رایت که لازم و ملزوم پیشرفت برندینگ است.


وی هم‌چنین مبارزه جدی با قاچاق، جلوگیری از تبلیغات غیر واقعی در صدا و سیما، گسترش فرهنگ حمایت از محصول و برند، ایجاد سازمان قدرتمندی برای حمایت از برندینگ با بودجه کافی را ازدیگر مسائلی که دولت جدید برای توصعه برندینگ باید رعایت کند عنوان کرد.

در پایان برندهای برتر شرکت ها در سومین همایش برندینگ معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.









منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 892

ارسال به:

رویدادها