سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر:
تاریخ انتشار: -

تکمیل زیرساختهای شهرکهای صنعتی نیازمند 110 هزار میلیارد ریال اعتبار است

تکمیل زیرساختهای شهرکهای صنعتی نیازمند 110 هزار میلیارد ریال اعتبار است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: تکمیل زیرساختهای 758 شهرک صنعتی در سطح کشور نیازمند 110 هزار میلیارد ریال اعتبار است.

 

سید محمدعلی سیدابریشمی روز شنبه در حاشیه بهره برداری از طرحهای صنعتی چناران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا افزود: اعتباری که دولت به صنایع کوچک اختصاص می دهد ناچیز است و کفاف هزینه های تامین زیرساختهای واحدهای صنعتی مستقر در آنها را نمی دهد.
وی گفت: امسال در بخش عمرانی دولت به این سازمان 500 میلیارد ریال اختصاص داد در حالی که برای اجرای پروژه های عمرانی نیمه تمام به ویژه سامانه های تصفیه فاضلاب یا تامین برق واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی 12 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین شمار واحدهای صنعتی تعطیل شده طی فعالیت دولتهای نهم و دهم را در کل کشور حدود 14 هزار واحد ذکر و بیان کرد: دولت تدبیر و امید تاکنون موفق شده هزار و 700 واحد را دوباره فعال سازد که بخش عمده آنها در شهرکهای صنعتی مستقر هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اولویت کمک دولت به احیا واحدهای صنعتی تعطیل شده، با واحدهایی است که مشکل فروش، فناوری و نقدینگی نداشته باشند.
سیدابریشمی ادامه داد: واحدهای کوچک در شهرک های صنعتی باید در یک زنجیره به نام خوشه صنعتی قرار گیرند تا زمینه کمک ها و حمایت های متمرکز از آنها فراهم و از هزینه های اضافی کاسته شود.
وی گفت: 941 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد 785 شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده اند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در شهرکها و نواحی صنعتی فعال کشور با 64 هزار واحد صنعتی قرارداد بسته شده که از این تعداد 34 هزار و 500 واحد به بهره برداری رسیده و 12 هزار واحد بیش از 50 درصد پیشرفت اجرایی دارند.
وی ادامه داد: در واحدهای فعال مستقر در شهرکهای صنعتی 551 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای حدود 700 هزار نفر شغل ایجاد شده است.
سیدابریشمی گفت: حدود 40 درصد صنایع کشور در شهرکها و نواحی صنعتی مستقر هستند که بیش از 97 درصد آنها در زمره صنایع کوچک و متوسط محسوب می شوند.

منبع : newslinktitle
تعداد بازدید: 495

ارسال به:

رویدادها