سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950703/1
تاریخ انتشار: 1395/07/03-14:30:18

کمیسیون صنایع اتاق ایران گزارش داد؛ تسهیلات بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط چه نتایجی دارند؟

کمیسیون صنایع اتاق ایران گزارش داد؛  تسهیلات بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط چه نتایجی دارند؟

روابط عمومی انجمن مدیران صنایع خراسان

کمیسیون صنایع اتاق ایران در تازه‌ترین گزارش خود تسهیلات بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط را مورد بررسی قرار داده است.

این گزارش به روند توسعه صنایع کوچک و متوسط و تامین مالی صنعت و  وضعیت کنونی صنایع کوچک و متوسط پرداخته است. همچنین چالش‌ها و عوامل رکود صنایع کوچک و متوسط و راه‌های تامین مالی صنایع کوچک و متوسط را بررسی کرده است.

در انتها راجع به نتایج تسهیلات بنگاه‌های کوچک و متوسط بررسی‌هایی انجام داده است. در گزارش می‌خوانیم: «هنوز زود است تا راجع به نتایج و عملکرد پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط قضاوت شود، اما آن چه که هم اکنون مشاهده می‌شود، این است که کم و بیش شرایط و ساز و کار تسهیلات زودبازده (دولت نهم) تکرار می‌شود. مکانیزم اعطای تسهیلات تا حد زیادی همانند گذشته میباشد که نتایج نامطلوب آن قبلا تجربه شده است.»

همچنین پیرامون راهکارهای بهبود روند ارایه تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط در گزارش اینچنین آمده است:«کاهش هزینه‌های تولید، تسهیل فضای کسب و کار، اصلاح نظام مالیات ستانی، مدیریت واردات و ترویج صادرات از جمله مسائلی به شمار می‌روند که توجه جدی به آنها الزامی است. در همین راستا استمهال بدهی‌های بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی به مدت دو سال ضمن بخشودگی جرائم مربوطه جهت تسهیل بازپرداخت، رفع موانعی از قبیل رفع مشکل بدهیهای غیرجاری و چکهای برگشتی و هر گونه اقداماتی از این قبیل، میتواند کارساز و موثر واقع شود.»

متن کامل گزارش را میتوانید اینجا بخوانید.

تعداد بازدید: 1122

ارسال به:

رویدادها