سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950710/1
تاریخ انتشار: 1395/07/10-10:59:58

توسط وزارت صنعت؛ دستورالعمل جدید ایمنی شهرک‌های صنعتی ابلاغ شد

توسط وزارت صنعت؛ دستورالعمل جدید ایمنی شهرک‌های صنعتی ابلاغ شد

روابط عمومی انجمن مدیران صنایع خراسان - معاون وزیر صنعت اعلام کرد که دستورالعمل جدید ایمنی، بهداشت و محیط زیست شهرک‌های صنعتی از سوی وزارت صنعت ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران، علی یزدانی در اولین گردهمایی مدیران HSEE  شهرک‌های صنعتی کشور با بیان اینکه امسال بیش از ۱۵۰ هزار نفر در سطح بنگاه‌های تولیدی کشور آموزش خواهند دید که یکی از محورهای اصلی در  آموزش صنعتگران تشریح اهمیت بهداشت، ایمنی، محیط زیست وانرژی در صیانت از شاغلان و سرمایه‌های ملی است، گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به استان قزوین یکی از موافقت نامه هایی که با حضور ایشان به تصویب رسید، توجه به بحث ایمنی بود.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه در  تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئله امینی مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در جلسات هفتگی شورای معاونان و هیئت مدیره سازمان نیز با توجه به اهمیت ایمنی در محیط کار و تضمین سلامت افراد شاغل، اولین گزارشی که قرائت می شود گزارش اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی، بهداشت، محیط زیست وانرژی(HSEE) است.

این مقام مسئول، افزود: در زمینه رعایت استانداردهای HSEE  سازمان صنایع کوچک دست به اصلاح ساختاری زده بوده و یکی از این اصلاحات این بود که مدیر HSEE به طور مستقیم زیر نظر مدیرعامل فعالیت کنند.

 یزدانی با تاکید بر اینکه مدیر HSEE  در زمان حضور در محل کار خود صدها وظیفه و ماموریت را بر عهده می‌گیرد و انتصاب مدیران HSEE  از سوی سازمان صنایع کوچک صرفا یک ابلاغ نیست، تاکید کرد:  مدیر HSEE  از ورودی شهرک صنعتی گرفته تا مجموعه واحدهای تولید را باید مورد توجه قرار دهد و شرکت‌های خدماتی در این زمینه مسئولیت دارند.

وی، افزود: حفظ سلامتی کارگران و مهندسان یکی از ماموریت‌های شرکت‌های خدماتی، مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی و صاحبان صنایع است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تاکید کرد: در شرایطی که بیشترین حادثه رخ داده در بنگاه‌های تولیدی کشور حریق بوده است، مدیران HSEE  ماموریت دارند تا صرف نظر از بازدید بازرسان فنی وزارت کار به صورت حضوری به تمام واحدها رسیدگی کند.

وی، ادامه داد همه باید بدانیم دلیل وقوع بسیاری از حوادث به عدم به کارگیری کلاه ایمنی، سقوط مصالح، نصب غیر استاندارد ماشین آلات و نقاط خطرخیز بوده و در این شرایط صیانت از جان مردم و سرمایه های مادی آنها یکی از وظایف اصلی ما در شهرک های صنعتی است.

یزدانی با بیان اینکه ماموریت آتش نشان‌ها ماموریتی با نگاه به ثانیه‌ها است، اظهار کرد: یک دقیقه تاخیر در ماموریت ممکن است به قیمت از بین رفتن جان یک انسان تمام شود و این مسئله نشان می دهد که کار آتش نشان ها کار بسیار با اهمیتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد تعاملات داخل شهرک ها مصوبه ای داریم که در آن تاکید شده که تمام فعالیت‌های داخل شهرک‌های صنعتی باید مطابق با قوانین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران باشد و بر همین اساس دستورالعمل واحدی در تمام شهرک‌های صنعتی اجرا خواهد شد.  

تعداد بازدید: 957

ارسال به:

رویدادها