سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950713/1
تاریخ انتشار: 1395/07/13-08:19:01

مقصران غفلت از برندسازی

مقصران غفلت از برندسازی

جای خالی تفکر درازمدت

روابط عمومی انجمن مدیران صنایع خراسان - مدیرعامل شرکت دانش ‏بنیان نیان‏ الکترونیک هم در گفت‎وگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه برندسازی نیاز به تفکر درازمدت دارد و لازمه این امر نیز بستری به نام امنیت در کسبوکار است، می‎گوید: اصولا صنعتگران و فعالان اقتصادی ما با مفهوم امنیت اقتصادی آشنا نیستند زیرا بستر لازم برای حرکت آن‌ها به سمت تفکر درازمدت وجود ندارد.

محمدعلی چمنیان با اشاره به اینکه بر هم کنشی بین تفکر فعالان اقتصادی و تفکر حاکم بر کل جامعه وجود دارد، اظهار می‎کند: تفکر درازمدت فعالان اقتصادی شاید بر تفکر کل جامعه تأثیر داشته باشد اما در حال حاضر هنوز این فضا شکل نگرفته است و این رویکرد وجود ندارد و اغلب افراد میخواهند در کوتاهمدت به نتیجه برسند؛ در تفکر کوتاه‌مدت توجه به برند و شکل‌گیری آن دشوار است زیرا برند در نتیجه یک عملکرد درازمدت ایجاد می‎شود.

مدیرعامل شرکت دانش‏ بنیان نیان‏ الکترونیک با بیان اینکه بخش مهمی از رشد برند ریشه در بازاریابی و بازرگانی دارد، تصریح می‎کند: دانش ما در این حوزهها چندان تقویت نشده که یکی از دلایل این امر عدم تعامل ما با دنیاست و نتوانسته‌ایم در فضای رقابتی فعالیت کنیم.

چمنیان این نکته را نیز بیان می‏کند که در حال حاضر بخش عمده‌ای از زمان صاحبان صنایع و مدیران ما صرف حل مسائلی می‌شود که اصلا نباید ایجاد میشدند بنابراین این مدیران زمانی برای ایجاد زمینه‌های برند و توسعه آن ندارد و مشکلاتی از این قبیل در کشور زیاد است.

عدم توفیق در اعتمادسازی

مدیرعامل شرکت دانش ‏بنیان نیان‏ الکترونیک با اعتقاد بر اینکه مصرف‌کنندگان اطمینانی به کالای داخلی ندارند زیرا کالاهای تولیدی ما در درازمدت اعتمادسازی نکرده‌اند، میافزاید: صنعتگران ما همواره مجبور بودند از حوزه‌ای به حوزه دیگر فعالیت خود را تغییر دهند که این امر باعث می‌شود تولیدکننده نتواند ریشه کار خود را گسترش دهد و در نتیجه صنایع ما بسیار شکننده شدند که حاصل آن بحرانهای متفاوت و متوالی برای صنعتگران است.

وی تأکید می‎کند: باید مشکلات و موانع برطرف شود که یکی از مسائل قابل اهمیت در این زمینه بهبود فضای کسبوکار است؛ از طرفی برای بهبود وضعیت فعلی باید تعاملات ما با دنیای بیرون بهتر شود.

تعداد بازدید: 839

ارسال به:

رویدادها