سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950717/1
تاریخ انتشار: 1395/07/17-08:30:31

استاندار خراسان رضوی در بازدید از سه واحد صنعتی استان گفت: واحدهای تولیدی می توانند از روش وثیقه زیر کلید استفاده کنند

استاندار خراسان رضوی در بازدید از سه واحد صنعتی استان گفت: واحدهای تولیدی می توانند از روش وثیقه زیر کلید استفاده کنند

مشهد - روابط عمومی انجمن مدیران صنایع خراسان - استاندار خراسان رضوی گفت: برای ارائه تسهیلات می توان به انواع و اقسام روشها اقدام کرد بطوری که برخی از واحدهای صنعتی تولیدی می توانند برای تامین وثیقه های مورد نیاز خود از روش 'وثیقه زیر کلید' استفاده کنند.

علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در جریان بازدید از سه واحد صنعتی در مشهد افزود: وثیقه های زیر کلید امکانی است که تولیدکننده می تواند تولیدش را انجام دهد و بانک بر روی انبار این واحد نظارت می کند و به همان نسبتی که محصولش فروخته می شود سهم خود را از فروش بر می دارد.
وی به اجرای پارسال این اقدام برای محصول گوجه فرنگی اشره و بیان کرد: واحدهای صنعتی تولید رب از این موضوع استفاده خوبی کردند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همچنین برای آن دسته از واحدهایی که هم اینک وثیقه هایشان به اجرا گذاشته شده و امکان ارزیابی مجدد وثیقه نیز برای آنها موجود نیست یکی از کارهایی که می تواند برایشان انجام شود تهیه وثیقه زیر کلید است.
وی گفت: تعدادی از واحدهای صنعتی خراسان از جمله دو واحد نساجی از سه واحد صنعتی که امروز بازدید شد در بخش توسعه سرمایه گذاری ریالی را انجام داده بودند اما برای تامین ارزی با مشکل مواجه بودند.


رشیدیان علت این مشکل را تغییر سیاستهای صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات ذکر و بیان کرد: صندوق این تسهیلات را به جای نساجیها به پتروشیمیها ارائه می دهد لذا واحدهای نتوانستند از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کنند.
وی افزود: امروز از محل همین نشست با صندوق توسعه ملی تماس گرفته شد و با توجه به اینکه رقم مورد درخواست واحدها سنگین نبود امید است مشکل آنها شود.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تعدادی از این واحدها بخاطر فقدان سرمایه در گردش حتی برای خرید مواد اولیه تعطیل شده بودند لذا به آنها توصیه شد با بانکهای استان کار کنند و بانکها هم اعلام کردند آمادگی لازم را برای تامین سرمایه در گردش این واحدهای تولیدی دارند.

* کارکرد منطاق ویژه اقتصادی
وی در ادامه بر ساخت کارخانه ها در مناطق ویژه تاکید و بیان کرد: باید از تسهیلات در نظر گرفته شده برای این امر استفاده کرد و بر روی کارخانه هایی که در مناطق ویژه اقتصادی قرار ندارند فشار نیاورد.
رشیدیان افزود: برخی از کشورهای هدف خراسان همچون افغانستان یا آسیای میانه پول ندارد یا ارزش پولی آنها کاهش یافته لذا باید به جای پول از این کشورها اجناس گرفته و همین اجناس از ایران صادرات مجدد شود.
وی ادامه داد: منطقه ویژه این خاصیت را دارد که اگر تلاطم اقتصادی در بازارهای هدف رخ داد کار به یکباره قفل نمی شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: اجازه داده شده که زیره سبز، ارزن و کنجد از افغانستان به ایران وارد شود. باید صنعتگران ایرانی همین اجناس را فراوری و صادر کنند.
وی افزود: صندوق توسعه ملی بیشتر در تولیدی که برای صادرات انجام می شود حاضر به سرمایه گذاری است تا ارزآوری داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی امروز از کارخانه های تولید پارچه و نخ و کارخانه تولید انواع مربا، سس، عسل و سردخانه دومداره بازدید کرد.

منبع : ایرنا
تعداد بازدید: 847

ارسال به:

رویدادها