سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950802/1
تاریخ انتشار: 1395/08/02-09:21:23

ایجاد بازار صنایع کوچک و متوسط در فرابورس

ایجاد بازار صنایع کوچک و متوسط در فرابورس

روابط عمومی انجمن مدیران صنایع خراسان - حداقل شرایط مورد نیاز: سرمایه ثبتی بالای 1 میلیارد ریال , ساختار مالی مناسب در دو سال گذشته با گزارش حسابرس , چشم انداز مناسب واحد در بازار و سود آوری - واحد های صنعتی متقاضی می توانند با جناب آقای محمد مهدیزاده وبا شماره تماس 35424470 در ساعات اداری تماس حاصل فرمایند

ورود شرکت های کوچک و متوسط با حداقل سرمایه ١٠٠ میلیون تومان و سقف ٥٠ میلیارد تومان به بازار سرمایه امکان پذیر می شود.

امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران با بیان مطلب فوق به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: یکی از رسالت های اصلی فرابورس ایران تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط است. این شرکت ها که عموما اس.ام.ای (SME)خوانده می شوند، در تولید ناخالص داخلی کشور نقش پررنگی داشته و تامین حدود 20 درصد از (GDP) را به خود اختصاص داده اند و 45 درصد اشتغال کشور به آنها وابسته است.

وی با تاکید بر فراهم شدن امکان تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط از طریق فرابورس عنوان کرد: امکان ورود شرکت‌های متوسط و کوچک به بازار سرمایه، افزایش تامین مالی این بنگاه ها را در پی خواهد داشت.

هامونی ضمن اشاره به تجربه مثبت سایر کشورها از جمله آمریکاى شمالى، هند، انگلستان و چین در تشکیل بازار (SME) بیان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا که در زمینه ورود شرکت های کوچک و متوسط به بازار سرمایه فعالیت داشته اند، رشد مثبتی در تامین مالی صنایع کوچک تجربه کرده اند.

مدیرعامل فرابورس ادامه داد: با امضای تفاهم نامه بین شرکت فرابورس و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، بخشی از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط به همراه شرکت های دانش بنیان دارای مجوز می توانند از سال آینده در بازار(SME)وارد شوند، و همچنین با توجه به احتمال افزایش ظرفیت های آتی این شرکت ها، امکان ورود آنها به بازار اول و دوم بورس پیش بینی شده است.

هامونی در خصوص حداقل سرمایه مجاز برای ورود بنگاه های کوچک و متوسط به بازار (SME) بیان کرد: شرکت ها با سرمایه حداقل ١٠٠ میلیون تومان و سقف ٥٠ میلیارد تومان می توانند به بازار جدید وارد شوند. درخواست آنها از طریق هیات پذیرش بازار (SME) بررسی می شود و بعد از تایید، امکان فعالیت آنها در بازار سرمایه با تابلوی مستقل فراهم خواهد شد.

وی سپس افزود: ورود بنگاه های کوچک و متوسط به بازار سرمایه یک شروع جدید است. طراحی آن منحصر به فرد بوده و ساز و کار آن با بازارهای دیگر متفاوت است و همراه با دستور العمل های جدید کار خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل فرابورس ضمن تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذاری خارجی، عنوان کرد: یکی از مسایل اصلی بازار(SME) بحث جذب سرمایه گذاری خارجی است. برخی شرکت های بین المللی مایل هستند به این بازار وارد شوند و این امر زمینه شفافیت و افزایش استاندارهای اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط را رقم خواهد زد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسایل مالیاتی و عدم شفافیت شرکت های کوچک و متوسط از جمله موانع پیش روی این بازار جدید است. عملکرد شرکت های کوچک و متوسط باید با اعمال حاکمیت شرکتی به سطح استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

تعداد بازدید: 970

ارسال به:

رویدادها