سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 941022
تاریخ انتشار: 1394/10/22-00:00:00

مشهد 2017، فرصت یا افتخار !

مشهد 2017، فرصت یا افتخار !

صبح امروز مورخ 22 دی ماه 1394 در محل انجمن مدیران صنایع خراسان نشست هماهنگی بین مسئولین دفتر مطالعات راهبردی دبیرخانه شورای "مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی" و عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان، مهندس محمد علی چمنیان و همچنین دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان، مهندس امیر مهدی مرادی در ارتباط با رویداد ملی مشهد 2017 برگزار گردید.

در این جلسه مهندس طباطبایی مسئول دفتر مطالعات راهبردی دبیرخانه شورای "مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی" ضمن بیان اینکه مشهد از سوی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی آیسسکو (ISESCO)، وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی تعیین شده است اظهار داشت: یکی از مصوبات اجلاس سال 2010 سازمان آیسسکو در باکو، انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در میان کشورهای آسیایی غیر عرب بوده است، لذا مقرر است در سال 2017 میلادی همزمان با دی ماه 1395 لغایت دی ماه 1396 این رویداد فرهنگی به صورت بین المللی برگزار گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: در بازه زمانی سال 2017، مشهد علاوه بر برخورداری از عنوان فوق در میان کشورهای اسلامی، میزبان اجلاس جهانی آیسسکو نیز خواهد بود و همزمانی این رویدادها با یکدیگر می تواند فرصت مغتنمی را برای بازآرایی سیمای ذهنی شهر مشهد در جهان و عرضه و انتقال پیام های فرهنگی با بهره گیری از توانمندی های مردمی و هنر و ظرفیت و جایگاه تاریخی شهر مشهد فراهم نماید.

طباطبایی در ادامه با اشاره به برگزاری مشابه چندین ساله این رویداد در کشور های اروپایی و جهان اسلام گفت: شهرهایی که در اروپا و یا کشورهای اسلامی به عنوان پایتخت فرهنگی تا کنون انتخاب شده اند، این عنوان را فرصتی برای رشد و توسعه گردشگری، توسعه زیرساخت های عمرانی و انسانی، ارتقای کیفی ارتباطات و تعاملات بین المللی دانسته اند و ما باید از نکات مثبت آن ها الگوبرداری نماییم و خود نیز الگوساز برای سایر کشورها در دوره های آتی باشیم.

مسئول دفتر مطالعات راهبردی دبیرخانه شورای "مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی" با بیان اینکه این رویداد یک حرکت شهری مردمی می باشد بیان کرد: این رویداد می تواند به عنوان یک فرصت مناسب برای تمامی شهروندان و فعالان اقتصادی - صنعتی به شمار آید که بتوانند حوزه کسب و کار خود را در هر زمینه ای گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: نقطه عطف و اوج این عنوان، جلوه گاه هنر و فرهنگ اسلامی می باشد که در قالب یک رویداد مرکزی و برگزاری نمایشگاه بزرگ "فرهنگ و هنر اسلامی" تجلی خواهد یافت.

طباطبایی در ادامه برجسته سازی ظرفیت های شهری، محیطی ومردمی، بازنمایی شهری در قالب بهره گیری از ظرفیت های رسانه های بین المللی برای بیان توانمندی ها و ظرفیت های توسعه پایدار و همه جانبه در شهر مشهد را از جمله راهبردهای دنبال شونده از سوی دبیرخانه شورای "مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی" عنوان نمود.

وی در انتها ضمن تاکید به ایجاد اهتمام ویژه از سوی دستگاه های دولتی و اجرایی در مدیریت شایسته شهر در ابعاد مختلف همزمان با این رویداد، خواستار توجه هر چه بیشتر بر بهره گیری از توان و ظرفیت های نخبگان علمی و فرهنگی شهر و مشارکت بخش خصوصی در این مهم گردید.

در ادامه مهندس چمنیان، عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان ضمن قدردانی از برگزاری این نشست وتوجه ویژه به مشارکت دادن بخش خصوصی در این رویداد، خواستار ایجاد یک برنامه مدون و پایدار در این زمینه شد و گفت: برای برگزاری چنین رویدادهایی ابتدا باید زیرساخت های مناسب شهری، ارتباطی، نمادی و میزبانی مناسب فراهم گردد و در صورت عدم ایجاد بسترهای مناسب امکان دارد این فرصت مقتضی برای تبلیغ و بهره برداری، به ضد تبلیغ و اثری معکوس منجر شود.

وی در پایان با اشاره به حمایت انجمن مدیران صنایع خراسان از رویداد "مشهد 2017" خواستار برگزاری جلسات متعدد هماهنگی و ایجاد تعامل بین اعضای شورای "مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی" و بخش دولتی و دستگاه های اجرایی استان در جهت برگزاری هر چه بهتر و استفاده بهینه تر از این فرصت مقتضی، برای معرفی و شناساندن پایتخت معنوی ایران به جهان گردید.

تعداد بازدید: 1172

ارسال به:

رویدادها