سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 960306/1
تاریخ انتشار: 1396/03/06-09:01:06

رییس سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد؛ تبیین میز‌های کالایی با تمرکز بر پتانسیل استان‌ها

رییس سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد؛  تبیین میز‌های کالایی با تمرکز بر پتانسیل استان‌ها

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میزهای کالایی با تمرکز بر پتانسیل استان ها تبیین شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش، مجتبی خسروتاج اظهار کرد: در ساختار سازمانی سازمان توسعه تجارت ایران بازنگری شده است.

وی افزود: در این بازنگری تلاش کردیم نقش سازمان توسعه تجارت ایران را از یک سازمان حکومتی به یک سازمان ترویجی و توسعه ای تغییر دهیم. در این راستا بخشی از وظایف این سازمان که مربوط به اداره کل مقررات و آنچه مربوط به WTO و موافقت نامه های چند جانبه بود -که بیشتر جنبه حاکمیتی داشت- را به مجموعه وزارتخانه منتقل کردیم و ساختار سازمان توسعه تجارت به سمت میزهای کشوری و میزهای کالایی سوق پیدا کرد.

خسروتاج بیان کرد: در بحث میزهای کشوری به دنبال توسعه بازار و در میزهای کالایی به دنبال توسعه محصول هستیم.

به گفته رییس سازمان توسعه تجارت ایران، با توجه به برنامه ریزی ها، طی سه ماه آینده، همه استان ها به ویژه در بحث میز های کالایی با ما مشارکت خواهند داشت. بر اساس این برنامه ریزی تلاش شده است که هر کدام از استان ها با توجه به ظرفیت های تولیدی خود، نقشی در صادرات داشته باشند. به عنوان مثال در موضوع کاشی و سرمایک استان های فعال این حوزه شناسایی شده اند که یزد یکی از آن ها است.

خسروتاج گفت: حسن این برنامه ریزی آن این است که امور مربوط به هرکدام از این کالاها در استان ها در طی سال مورد توجه قرار می گیرند و به موقع تصمیم گیری می شود و کنترل صادرات به پایان سال محدود نمی شود.

وی افزود: معیار ما در مشارکت استان ها، آمار گمرگی نیست چرا که یک محصول در یک استان تولید می شود و ممکن است از استانی دیگر صادر می شود بنابراین صادرات استان ها بر اساس آمار های تولیدی ارزیابی می شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون پروژه های صادراتی تعریف شده و مدیران پروژه ها معرفی شده اند و برخی از این پروژه ها آغاز به کار کرده اند.

تعداد بازدید: 810

ارسال به:

رویدادها