سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 941121
تاریخ انتشار: 1394/11/21-13:19:09

حق انتفاع شهرک های صنعتی در نقاط کمتر توسعه یافته افزایش نمی یابد

حق انتفاع شهرک های صنعتی در نقاط کمتر توسعه یافته افزایش نمی یابد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی گفت: حق انتفاع شهرکهای صنعتی در نقاط کمتر توسعه یافته، در سال آینده افزایش نخواهد یافت.

علی یزدانی روز سه شنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی توس مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این تصمیم را بر اساس سیاستهای دولت و در راستای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد. 

وی گفت: امید است با این تدبیر و فضای بازی که در دوره پسابرجام برای توسعه سرمایه گذاری فراهم شده، به رونق فعالیت شهرکهای صنعتی بینجامد.
او افزود: با تصمیم ستاد سازمان صنایع کوچک، سال آینده برای ایجاد نشاط جهت جذب سرمایه گذار به شهرکهای صنعتی نقاط کمتر توسعه یافته، برنامه ریزی شده و برای ایجاد جاذبه به منظور جذب سرمایه گذاران به شهرک های صنعتی نواحی برخوردار نیز برنامه جامعی تدارک دیده شده است.
وی در خصوص مشکل واحدهای صنعتی برای تامین وثایق و تضمین های بانکی نیز گفت: بانکها نگهبان منابع مردمند و در چارچوب وظایف خود مکلفند وثایقی بگیرند تا پول مردم به آنها بازگردد و ما به منظور حمایت از فعالان صنعتی، صندوقی را در مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایجاد کرده ایم.
یزدانی افزود: این صندوق بدون بوروکراسی زائد اداری، تا سقف 30 تا 50 میلیارد ریال ضمانت نامه برای صنعتگران صادر می کند که می تواند کمک خوبی به توسعه سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران حوزه صنایع کوچک باشد.
در جریان بازدید مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی از شهرک صنعتی توس، شرکت پرتو صنعت پاژ، تولید کننده قطعات صنایع نفت و گاز فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرد.
اجرای خط انتقال و توزیع پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی توس پروژه دیگری بود که امروز با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی، در شهرک صنعتی توس مشهد آغاز شد.
مدت زمان اجرای این پروژه 20 ماهه و اعتبار لازم برای انجام این طرح 160 میلیارد ریال است.
بیش از 940 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور وجود دارد که در بیش از 760 شهرک و ناحیه صنعتی، واحدهای تولیدی در حال بهره برداری و یا احداث هستند.

منبع : ایرنا
تعداد بازدید: 750

ارسال به:

رویدادها