سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 941121
تاریخ انتشار: 1394/11/21-13:21:50

افتتاح صندوق حمایت از صنایع کوچک

افتتاح صندوق حمایت از صنایع کوچک

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور حمایت از صنایع کوچک صندوقی برای صدور ضمانت‌نامه بانکی تا سقف 3میلیارد تومان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در خراسان، علی‌ یزدانی روز سه شنبه 20 بهمن ماه در مراسم افتتاح چند واحد صنعتی در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاران صنایع کوچک، عنوان کرد: صندوقی در مجموعه صنعت و معدن جهت حمایت از صنایع کوچک راه‌اندازی شده که تا سقف 3میلیارد تومان ضمانت‌نامه بانکی صادر می‌کند و امیدواریم این حرکت در جهت توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک موثر باشد.

وی با بیان اینکه توسعه واحدهای صنعتی نشان از نشاط وشور در جمع سرمایه‌گذاران است، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز موظف است که موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران را به حداقل برساند.

یزدانی با اشاره به شهرک صنعتی توس به عنوان یکی از بهترین شهرک‌های صنعتی کشور، تصریح کرد: در برنامه‌ریزی که در ستاد سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شد، مقرر شد در سال آینده نقاط کمتر توسعه یافته مورد توجه قرار گیرند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ایجاد انگیزه برای جذب سرمایه‌گذاران در نقاط کمتر شناخته شده شهرک‌های صنعتی و ایجاد جاذبه بیشتر برای افراد به جهت سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی از جمله برنامه‌های این سازمان است.

یزدانی خاطرنشان کرد: در سال 1395 به دلیل سیاست‌های جدید دولت و در چارچوب اقتصاد مقاومتی در نقاط کمتر توسعه یافته افزایش قیمت حق انتفاع نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پس از برجام فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری در کشور به وجود آمده است، عنوان کرد: در حال حاضر از 940 شهرک و ناحیه مصوب صنعتی 750شهرک در حال تولید یا ساخت وساز هستند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص وثیقه‌های سنگین بانکی برای سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: بانک‌ها در چارچوب وظایف خود موظف هستند وثیقه‌هایی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند پول مردم را برگردانند.

همچنین در این مراسم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دو طرح صنعتی را افتتاح کرد.

طرح توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌صنعتی توس نیز توسط معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ خورد.

این طرح با اعتبار 160 میلیارد ریال قرار است درمدت زمان 20 ماه به بهره‌برداری برسد، پس از افتتاح این طرح شهرک‌صنعتی توس بزرگترین تصفیه‌خانه سطح کشور را دارا خواهد بود.

درطرح توسعه، ظرفیت تصفیه‌پذیری فاضلاب از 6000 مترمکعب در شبانه‌روز به 12 هزار مترمکعب می‌رسد.

سیستم آشغالگیر مکانیکی با هدف حذف زباله، سه مدول 2000متر مکعبی با سیستم تصفیه بی‌هوازی و هوازی، سیستم مدیریت و آبگیری لجن به صورت مکانیکی و ... از جمله اقداماتی هستند که در طی این طرح انجام می‌شود.

منبع : ایسنا
تعداد بازدید: 601

ارسال به:

رویدادها