سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 941127
تاریخ انتشار: 1394/11/28-16:15:54

سمینار اصول طراحی سیستمهای کنترل و اتوماسیون، مبتنی بر PLC و DCS برگزار شد

سمینار اصول طراحی سیستمهای کنترل و اتوماسیون، مبتنی بر PLC و DCS برگزار شد

واحد آموزش انجمن مدیران صنایع خراسان با همکاری دپارتمان آموزش پارت کنترل ، سندیکای صنعت برق ایران و انجمن تانیر، سمینار آموزشی زیر را برگزار کرد

" سمینار تخصصی اصول طراحی سیستم های کنترل و اتوماسیون صنعتی مبتنی بر PLC و DCS" درتاریخ 27 بهمن 1394 ساعت 8:30 الی 12:00 توسط دپارتمان آموزش پارت كنترل و با همکاری انجمن مدیران صنایع استان خراسان رضوی،ونیز با حمایت های انجمن کارفرمایی تانیر و سندیکای صنعت برق شاخه خراسان برگزار شد.

در این سمینار آقای دکتر بهنام تقدسی (مشاور ارشد شرکت پارت کنترل و عضو هیئت علمی دانشگاه امام رضا علیه السلام) و مهندس مرتضی نوروزی (معاونت فنی شرکت پارت کنترل) مباحثی را در زمینه چالش‌ها و راهبردهای موجود درحوزه طراحی سیستم های کنترل مطرح کردند.

یکی از اقدامات لازم در طراحی، اجرا و بهره برداری پروژه های صنعتی و عمرانی که سه ضلع مشاور، کارفرما و پیمانکار با آنها روبرو هستند، به روز کردن دانش تخصصی مدیران فنی و کارشناسان در حوزه برق و اتوماسیون صنعتی است، که بها دادن بیشتر به این مقوله کیفیت هر کدام از مراحل فوق را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

سمینار تخصصی اصول طراحی سیستم های کنترل و اتوماسیون صنعتی مبتنی بر PLC و DCS با هدف توانمندسازی مدیران و مهندسان جهت طراحی سیستم های کنترل جهت ارتقای کیفی پروژه ها و بهبود روند تعریف پروژه، توسط دپارتمان آموزش پارت كنترل برگزار شد و به دنبال توانمندسازی مدیران فنی و مهندسان صنعت خصوصا شرکت های مهندسی مشاور در راستای طراحی سیستم های کنترل، یافتن چالش‌های این حوزه و تنظیم راهبردهایی بود که در نهایت به بهبود شاخص‌های کیفیت اجرای پروژه ها ختم شود.

در بخش ابتدایی پس از خوش آمدگویی به میهمانان سمینار توسط مهندس سید محمد حسین میرزایی (معاونت دپارتمان آموزش شرکت ) ومعرفی مختصری از ضرورت بحث ، از آقای دکتر بهنام جهت ایراد مطالب دعوت نموده و مشاور ارشد شرکت شروع به ارائه مباحث نمودند ، ایشان با معرفی سیستم های کنترل مبتنی بر PLC و DCS و به تفاوت های اصلی آنها پرداختند . ودر ادامه ، با طرح هفت سوال اساسی شاخص های عملیاتی را برای انتخاب نوع سیستم کنترل مطرح کردند.

در ادامه مهندس نوروزی با معرفی برخی از روش های مرسوم ونامطلوب تعریف پروژه اشاره نموده و به معضلِ نادیده گرفتن جایگاه طراحی مهندسی واصول آن پرداختند و اسناد فنی کامل در طراحی پروژه های برق و اتوماسیون را یادآورشدند . ایشان با برشمردن عوارض نامطلوبِ نداشتن طرح و اسناد فنی، تنها راهکار بهینه به لحاظ هزینه و زمان را طراحی و تنظیم اسناد بر اساس استاندارد ها عنوان کردند.

معاونت فنی شرکت پارت کنترل با معرفی برخی از استاندارد های لازم برای طراحی پروژه ها به تبیین الزامات عملی این استانداردها پرداختند.

در بخش سوم سمینار قواعد تنظیم مدارک لازم برای اسناد فنی پروژه ها و مناقصه بیان و جزئیات بیشتر در خصوص ضرورت هر یک از این اسناد برای حاضرین در سمینار مطرح شد. و در پایان نیز نحوه نظارت و مدیریت پروژه های برق و اتوماسیون و الزامات تست های FAT و SAT توسط ایشان بیان شد.

این سمینار پس از طرح پرسش و پاسخ حضار، در ساعت 12:00 به پایان رسید.

تعداد بازدید: 1091

ارسال به:

رویدادها