سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 941208
تاریخ انتشار: 1394/12/09-15:21:20

واگذاری شرکت پدیده به یک بانک معتبر یا کنسرسیومی متشکل ازچند بانک

واگذاری شرکت پدیده به یک بانک معتبر یا کنسرسیومی متشکل ازچند بانک

جزئیات جلسه وزیر کشور با استاندار خراسان رضوی درباره پدیده شاندیز

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی جزئیات جلسه پنج شنبه گذشته وزیر کشور بااستاندارخراسان رضوی درباره پدیده را تشریح کرد.

کارگرآنلاین: رسولیان گفت :با وجود این که پیش از این صحبت از واگذاری شرکت پدیده به سرمایه گذاران خصوصی در میان بود اما با توجه به این که مبلغ بدهی پدیده شاندیز به سهامداران حدود پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است و تامین این مبلغ به طور طبیعی از عهده یک نفر خارج است، به تازگی استاندار خراسان رضوی و مسئولان وزارت کشور به دنبال استفاده از توان و ظرفیت بانکی کشور برای حمایت از این پروژه هستند تا به نحوی هم مطالبات سهامداران تسویه شود و هم پروژه در ساختار قانونی به فعالیت خود ادامه دهد .

وی همچنین اضافه کرد: به این منظور از مدتی قبل موضوع واگذاری شرکت پدیده به یک بانک معتبر یا کنسرسیومی متشکل ازچند بانک پیشنهاد شد که اکنون به طور جدی در حال پیگیری است و همین طور که وزیر محترم کشور نیز اشاره کرده اند پنج شنبه گذشته نیز جلسه ای در این زمینه برگزار شد و نمایندگان بانک ها برای حمایت از پدیده نظرات خود را مطرح کردند .

رسولیان با بیان این که تاکنون به گزینه قطعی در این خصوص نرسیده ایم تصریح کرد: نحوه تسویه حساب با سهامداران موضوعی است که هنوز محل بحث و بررسی است و تا تکلیف آن روشن نشود نمی توان جزئیات این جلسات را منتشر و نامی از بانک یا بانک های حامی پروژه اعلام کرد. مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی همچنین یادآور شد :در صورت تشکیل این کنسرسیوم یا واگذاری این شرکت به یکی از بانکها ،سهامداران می توانند طی برنامه زمان بندی معین مطالبات خود را دریافت کنند .

وی همچنین با تاکید براین که مجوزهای شرکت پدیده نهایی و صادرشده است گفت:به زودی فعالیت این شرکت از سر گرفته خواهد شد و سهامداران در صورت تمایل می توانند سرمایه گذاری در این شرکت را به شکل قانونی ادامه دهند. رسولیان درباره آخرین وضعیت هیئت مدیره جدید پدیده نیز گفت: اعضای هیئت مدیره جدید تعیین شده اند و اختلافی در نوع ترکیب و حتی اسامی معرفی شده وجود ندارد . وی درباره زمان رسانه ای شدن ترکیب جدید نیز اظهار کرد :به نظر می رسد به زودی و پیش از پایان سال اعضای هیئت مدیره جدید معرفی می شوند و روند کارها را در دست می گیرند.

منبع : خراسان
تعداد بازدید: 611

ارسال به:

رویدادها