سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 941211
تاریخ انتشار: 1394/12/11-13:44:18

شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی / توسعه تعاملات اقتصادی استان های منطقه پنج در قالب شورای همکاری

شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی / توسعه تعاملات اقتصادی استان های منطقه پنج در قالب شورای همکاری

استاندار خراسان رضوی بر توسعه تعاملات اقتصادی استان های منطقه پنج در قالب شورای همکاری با هدف افزایش روابط بازرگانی با کشورهای همسایه تاکید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات هفت اسفند ماه که منجر به خلق حماسه سیاسی شد، گفت: مشارکت 64 درصدی مردم استان در انتخابات که همچون دوره های گذشته از میانگین کشوری بالاتر بود نشان از حضور تمام جناح های سیاسی در حمایت از نظام اسلامی دارد.
وی با بیان اینکه استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و خراسان شمالی و جنوبی  به دلیل وجود شرایط جغرافیایی و اقلیمی مشترک از امکان توسعه روابط در قالب اتاق های بازرگانی برخوردار هستند، افزود: مذاکراتی برای پیوستن استان های گلستان و هرمزگان به منطقه پنج صورت گرفته که در صورت توافق زمینه توسعه تعاملات اقتصادی صادرات محور با کشورهای همسایه افزایش خواهد یافت.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به سفر اخیر معاونت حقوقی رییس جمهور به مشهد و برگزاری جلسات با اتاق بازرگانی، خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات مطلوب صورت گرفته در استان این معاونت خواستار بهره گیری از تجارب موفق اتاق بازرگانی و ستاد تسهیل  به ویژه در زمینه عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی در سایر مناطق کشور شد.
رشیدیان به بررسی نتایج سفرهای اخیر هیئت های دولتی و  بازرگانی کشورهای مختلف به مشهد پرداخت و تصریح کرد: سفر استاندار بصره با توجه به زمینه های صنعتی موجود در آن استان  شرایط لازم را برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی در عراق در اردیبهشت ماه و توسعه تعاملات اقتصادی را فراهم کرد.
وی از سفر هیئت بازرگانی 75 نفره لهستانی با مدیریت معاون وزیر توسعه آن کشور به استان در هفته آینده خبر داد و گفت: زمینه مذاکره با آنها در قالب هشت کارگروه تخصصی و با هدف حمایت از تولید داخلی فراهم شده است.
رشیدیان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ظرفیت های اقتصادی استان در کابل، دیدار ظهر امروز  با سفیر هندوستان و حضور هیئت های اقتصادی لاهور در آینده نزدیک فضا را برای بهبود شرایط اقتصادی استان و توسعه تعاملات با هدف صادرات در شرایط پسابرجام را فراهم می کند.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات منظم بین بخش کشاورزی، شرکت های تامین و توزیع آب و صنعت استان با هدف بررسی راهکارهای تامین آب مورد نیاز بخش صنعت  به ویژه در منطقه سنگان خواف از طریق کاهش مصرف آب کشاورزی تاکید و خاطر نشان کرد: با بهره گیری از روش های نوین آبیاری می توان زمینه لازم برای جذب تسهیلات صنعت و معدن برای ایجاد فرصت های اشتغال در بخش کشاورزی را فراهم کرد.
ارسال بسته معرفی ظرفیت های استان برای توسعه تعاملات با سایر کشورها به سفارت خانه ها و اتاق های بازرگانی، تلاش برای پیگیری مطالبات واحدهای صنعتی به ویژه قطعه سازان استان در جلسه آتی با وزارت صنعت و معدن، فراهم کردن شرایط برای توسعه روابط تجاری با کشور روسیه به ویژه در صنایع غذایی و تبدیلی، فراهم کردن شرایط تحقق تهاتر بین دستگاه های اجرایی و واحدهای صنعتی برای تسویه مطالبات طرفین، فراهم کردن شرایط لازم توسط اتاق بازرگانی برای صادرات اقلام باقی مانده در انبارها، توسعه تعاملات با کشورهای هدف بازرگانی بر اساس نقشه راه توسعه استان، فراهم کردن شرایط لازم برای واحدهای صنعتی با هدف پرداخت معوقات کارگران، فراهم کردن سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و کشاورزی در شورای هماهنگی بانک ها و افزایش هم افزایی بین دولت و بخش خصوصی برای کاهش آمار بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی در این جلسه بود.
گفتنی است؛ در این جلسه گزارش اقدامات صورت گرفته و طرح های در حال اجرا توسط اتاق بازرگانی استان در سال 94 و نتایج بررسی رفع مشکلات ثبت اسناد واحدهای صنعتی واقع در شهرک ها ارائه شد.

تعداد بازدید: 631

ارسال به:

رویدادها