سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 941212
تاریخ انتشار: 1394/12/12-13:57:09

اقدامات صدور ویزای سفر به هند از این پس در مشهد صورت می گیرد

اقدامات صدور ویزای سفر به هند از این پس در مشهد صورت می گیرد

سفیر هندوستان در ایران گفت: ابتکاری برای حل ویزای خراسانی‌ها داشتیم وآن این بود که اختیاری به یک مرکز خدمات مسافرتی در مشهد دادیم که نیازی نیست متقاضیان برای دریافت ویزا دیگر به تهران مراجعه کنند .

سائووراب کومار دیروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم اقدامات انجام شده ما منجر به گسترش روابط هندوستان با استان خراسان رضوی شود.

سفیر هندوستان در ایران افزود: ما رابطه تاریخی و مستحکمی با یکدیگر داریم که این می‌تواند به گسترش روابط دو کشور کمک کند، همچنین ما روابطمان را در دوره تحریم‌ها علی‌رغم سختی‌ها با ایران حفظ کردیم، با این رویکرد به طور طبیعی موانع زیادی بعد از برجام برداشته شد و این می‌تواند به توسعه و تعاملات کمک زیادی کند.

وی بیان کرد: روابط اقتصادی عوامل زیادی دارد اما روابط اقتصادی ما دو عامل مهم دارد که نخست بحث سوخت‌های فسیلی  و دوم ارتباطات جاده‌ای و هوایی است، در نتیجه شهر چابهار نقطه مناسبات دو کشور تلقی می‌شود که باید اعلام کنم کابینه ما چند روز پیش قرارداد سرمایه گذاری را تدوین کرده است که این نیازمند تصویب نهایی میباشد .

این مسئول با اشاره به اینکه زمینه‌های همکاری شروع شده است خاطر نشان کرد: لزوم توجه به بحث اتصالات ریلی و جاده‌ای از موضوعاتی است که همیشه مورد تاکید ما بوده و این اتصال در آسیای میانه به نفع همه ما است.

وی در ادامه تصریح کرد: آن طوری که من متوجه شدم بحث اتصال راه آهن ایران به غوریان را ایران می‌خواهد انجام دهد و دولت افغانستان سرمایه لازم را ندارد از این رو آمادگی کامل داریم که در این امر سرمایه گذاری کنیم تا شاهد همکاری و شکوفایی در صنعت معادن افغانستان نیز باشیم .

سفیر هندوستان در ایران یادآور شد: نخست وزیر هند یک سال قبل در قالب سفری که به کشورهای آسیای میانه داشت اعلام کرد" افزایش تعاملات جزو اهداف است ونیازمند اتصالات زمینی از طریق ایران هستیم چرا که امنیت جاده‌های ایران مشخص است، " با این نگرش من به خاطر اهمیتی که وجود داشت دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی را در ایران بازدید کردم و باید تاکید کنم این پروژه‌ها به سود تعاملات بین دو کشور است .

کومار با اشاره به اهمیت ایجاد خط پروازی مستقیم بین مشهد و هندوستان، خاطر نشان کرد: طبیعی است این مهم منجربه رونق صنعت توریست و اقتصاد خواهد شد اما ما ابتکاری برای حل ویزای خراسانی‌ها داشتیم و آن این بود که اختیاری به یک مرکز خدمات مسافرتی در مشهد دادیم که نیازی نیست متقاضیان برای دریافت ویزا دیگر به تهران مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: در مذاکرات کنسولی که بین مقامات و ایران وجود داشته این بحث مطرح شد که مقررات سخت ویزا بین دو کشور برداشته شود که  این روند در حال انجام است و خوشبین هستم که به زودی نتیجه خواهد داشت، در نتیجه ما باید متقابل عمل کنیم و این را پیشنهاد دادیم به مقامات امنیتی کشورمان که اقدامات سریع‌تر انجام شود.

وی در پایان گفت: لازم می‌دانم از استاندار خراسان رضوی تشکر کنم، چراکه از حرم مطهر رضوی و مشهد بازدید داشتم مشهد را شهری معنوی و زیبا مشاهده کردم و حالت‌های روحانی در حرم دیدم که برایم جالب بود.

تعداد بازدید: 650

ارسال به:

رویدادها