سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 941215/2
تاریخ انتشار: 1394/12/15-09:08:04

احداث نخستین هتل کنار دریا با برند خارجی در ایران/ تهران و مشهد هدف هتلداری جهان

احداث نخستین هتل کنار دریا با برند خارجی در ایران/ تهران و مشهد هدف هتلداری جهان

بلومبرگ در گزارشی نوشت: نخستین هتل کنار دریا در ایران با یک برند خارجی توسط یک شرکت اسپانیایی ساخته خواهد شد و احتمالا تهران و شهر مذهبی مشهد بیشترین سرمایه گذاری را به خود جذب خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، نخستین هتل کنار دریا در ایران با یک برند خارجی توسط یک شرکت اسپانیایی ساخته خواهد شد.

گروه هتل‌های بین المللی ملیای اسپانیا طی بیانیه ای اعلام کرد این گروه در نظر دارد، تا یک هتل 5 ستاره به ارتفاع 130 متر در سواحل دریای خزر در سال آینده احداث کند.

گابریل اسکارر مدیر ارشد اجرایی این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: «ما قطعا به پتانسیل گردشگری ایران اعتقاد داریم... ما همیشه در توسعه بازارهای جدید پیش قدم بوده ایم.»

نخستین هتل با برند خارجی در ایران در ماه اکتبر افتتاح شد. زمانی که گروه هتل های آکور فرانسه 2 هتل را در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران افتتاح کرد. گروه های بزرگ هتلداری جهان نظیر «جمیرای» دوبی و «روتانای» ابوظبی نیز قصد دارند تا در ایران، یکی از کهن ترین کشورهای خاورمیانه با آثار باستانی قدیمی در زمینه هتل سازی سرمایه گذاری کنند.

هتل «گرند ملیا قو» در یک منطقه جدید تفریحی که قرار است در سلمان شهر ساخته شود، احداث خواهد شد.

بر اساس پیش بینی موسسه یورومونیتور اینترنشنال، ایران طی 5 سال آینده 900 هتل خواهد داشت که این تعداد اکنون 768 هتل است. در نتیجه درآمدهای حاصل از محل اسکان مسافران حدود 25 درصد در این مدت افزایش خواهد یافت و تعداد مسافران نیز با همین میزان رشد به 6.3 میلیون نفر خواهد رسید.

نیکولاس کوسوتیک رئیس بخش تحقیقات خاورمیانه یورو مونیتور اینترنشنال در این باره گفت : «این یک فرصت چشم‌گیر و بزرگ است... کیفیت خدمات هتلداری (در ایران) با استانداردهای غرب مطابقت ندارد و ما انتظار داریم که بیشتر از طریق تاسیس هتل های زنجیره ای بین المللی تغییر بزرگی رخ دهد.»

بر اساس گزارش یورو مونیتور، احتمالا تهران و شهر مذهبی مشهد بیشترین سرمایه گذاری را به خود جذب خواهد کرد و شهرهای تاریخی اصفهان، شیراز و تبریز نیز گردشگران زیادی به خود جذب خواهد کرد.

منبع : فاارس
تعداد بازدید: 1006

ارسال به:

رویدادها