سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 970305/1
تاریخ انتشار: 1397/03/05-09:38:45

سی و یکمین مجمع عمومی انجمن مدیران صنایع خراسان برگزار شد + گزارش تصویری

سی و یکمین مجمع عمومی انجمن مدیران صنایع خراسان برگزار شد + گزارش تصویری

با حضور حداکثری اعضا و جمعی از مقامات استانی، سی و یکمین مجمع عمومی انجمن مدیران صنایع خراسان برگزار گردید.

رئیس اتاق بازرگانی ایران، شهردار و عضو شورای شهر مشهد، رئیس سازمان صنعت، مدیران کل کار، محیط زیست، تامین اجتماعی و فنی و حرفه ای میهمانان ویژه این مجمع بودند که چهارشنبه شب با حضور فعالان اقتصادی و اهالی صنعت، مدیران تشکل های بخش خصوصی، دانشگاهیان و نخبگان اقتصادی و مدیران دولتی در سالن ساپکو برگزار شد.

رضا حمیدی رئیس هیات رئیسه انجمن مدیران خراسان، امیرمهدی مرادی دبیر انجمن مدیران خراسان رضوی، محمد حسین ادیب استاد دانشگاه اصفهان، فرامرز مرادی خزانه دار و عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان و علی رسولیان مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان سخنرانان این مراسم بودند و پایان بخش آن تقدیر از فعالان حوزه تسهیل و رفع موانع تولید با اهدای لوح تقدیر بود.

محمد حسین ادیب، استاد دانشگاه اصفهان و مشاور شرکت های مختلفی در بخش خصوصی سخنران کلیدی این مراسم بود که در یک ارائه طولانی با ارائه تحلیل هایی از اتفاقات اخیر اقتصاد ایران و بحران ارزی توجه حاضران را به خود جلب کرد. به عقیده آقای ادیب بحران فعلی اقتصاد ایران ناشی از بی رحم بودن اقتصاد و نرخ ارز در برابر اشتباهات ماست.

ارزش افزوده را با خام‌فروشی نفت تقدیم بیگانگان می‌کنیم

رضا حمیدی، رئیس هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان و مالک گروه کارخانجات مشهد:

-توسعه صنعت باعث می‌شود مواد خام و نفت ارزشمند خود را برای تامین هزینه‌های زندگی ارزان نفروشیم اما در حال حاضر حدود 40 درصد منابع از صادرات نفت و گاز تامین می‌شود و با خام فروشی، ارزش افزوده و اشتغالزایی را تقدیم بیگانگان می‌کنیم.

-برای رسیدن به نرخ بیکاری 5 درصد در افق سال 1404 در خراسان رضوی، ضمن حفظ میزان اشتغال موجود نیازمند ایجاد حدود 5هزار فرصت شغلی جدید و رشد اقتصادی 8 درصدی هستیم. برای تحقق این موضوع نیازمند بازنگری فوری در آیین‌نامه اخیر ارزی کشور هستیم که براساس آن صادرکننده مظلوم مجبور شده دلارش را با نرخ 4200 تومان بفروشد درحالیکه همین دلار در همین بازار به دست دلالها بیش از هفت هزار تومان معامله می‌شود.

-امروز بیش از 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و این میزان سه برابر میانگین جهانی است درحالیکه بهره‌وری کشاورزی کشور یک دوازدهم میانگین دنیا است.

-نظام اداری ایران با دو میلیون و 200هزار نفر کارمند اداره می‌شود حال آنکه امریکا با جمعیتی بیشتر با دو میلیون و 100 هزار نفر اداره می‌شود.

طرح های دولتی بدون مشارکت بخش خصوصی اجرایی نمی شود

علی رسولیان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

-یک کمیته ارزی با مشارکت بخش خصوصی در خراسان تشکیل دادیم. بازسازی و نوسازی صنایع و افزایش بهره وری صنایع در دستور کار ماست و رویکرد تسهیلات به این سو خواهد بود.

- توجه به اشتغال و اقتصاد روستایی مورد توجه ماست و منابعی برایش در نظر گرفته ایم.  نگرانیم که منابع در روستاها هزینه بشود اما تولید منجر به اشتغالی ایجاد نشود و در این زمینه نیازمند مشارکت بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی هستیم.

-امسال فضای رقابتی جدی تر خواهد بود و بحث برندسازی باید اتفاق بیفتد. که آن را به انجمن مدیران صنایع واگذار کرده ایم.

- جلسه ای در تهران با عنوان سرمایه گذاری در خراسان رضوی با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری و با شرکت 60 بنگاه بزرگ اقتصادی برگزار شد ونتیجه آن شد که شرکت های بزرگی مثل ایدرو و ایمیدرو و چند بانک موافقت کردند که 111 طرح را در استان خراسان رضوی تامین مالی و اجرا کنند.

-تفاهم نامه ای برای سرمایه گذاری 1100 هکتار گلخانه از محل صندوق توسعه ملی، تفاهمی با بانک ملی به ارزش 1000 میلیارد تومان و تفاهمی با بانک پارسیان به ارزش 1100 میلیون یورو به علاوه 400 میلیارد تومان منعقد شده است که در سال 97 اجرایی می شود.

- نمایندگانی از سازمان جهاد کشاورزی، شورای هماهنگی بانک ها، سازمان صمت، انجمن مدیران خراسان، اتاق بازرگانی، سرپرست امور شعب بانک های ملی، سپه، تجارت، صنعت و معدن و مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری افرادی بودند که در این مراسم به خاطر فعالیت در راستای رفع موانع تولید مورد تقدیر قرار گرفتند.




تعداد بازدید: 570

ارسال به:

رویدادها