سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950118/2
تاریخ انتشار: 1395/01/18-08:34:16

صدور ضمانت نامه برای حل مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی پنج تا 10 برابر اعتبارشان

صدور ضمانت نامه برای حل مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی پنج تا 10 برابر اعتبارشان

معاون وزیر صنعت:

صدورضمانتنامه ازسوی صندوق های حمایتی صنایع کوچک پنج تا10برابراعتبار

بندرعباس- معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: صندوق های حمایتی در این وزارتخانه می توانند برای حل مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی پنج تا 10 برابر اعتبارشان ضمانت نامه صادر کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی یزدانی عصر سه شنبه در نشست با تشکل های صنعتی و صنعتگران هرمزگان در بندرعباس با اشاره به ظرفیت پنج صندوق حمایتی در این وزارتخانه اظهار داشت: صندوق حمایت از صنایع کوچک می تواند تا سقف30 میلیارد ریال در حداقل زمان برای بنگاه های خرد و کوچک در راستای دریافت سرمایه در گردش و سرمایه ثابت ضمانت نامه صادر کند.
وی افزود: با توجه به نیاز واحدها به سرمایه در گردش جهت بالا بردن ظرفیت تولید، صندوق حمایت از صنایع کوچک با صدور ضمانت نامه جهت تسهیلات بانکی و تامین کنندگان مواد اولیه کارخانجات اقدام می نماید.
یزدانی تصریح کرد: نرخ این ضمانت نامه ها یک درصد است و بدون مراجعه به نظام بانکی بین واحدهای صنعتی و تولیدی صادر می شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راهکارهای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی کوچک، اتصال این واحدها به صنایع بزرگ است که با خریداری محصولات صنایع کوچک به صورت پیش پرداخت به تامین منابع مالی این واحدها کمک می شود.
مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی را حمایت از صنایع کوچک عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ٨٧هزار واحد صنعتی در کشور پروانه بهره برداری دارند که حدود ٩٠ درصد آن بنگاه های کوچک و متوسط است.
وی تصریح کرد: در ارزیابی صنایع کوچک مشخص شده که بیشترین مشکل آنها مربوط به تامین نقدینگی بوده و دلیل توجه به شرکت های کوچک و متوسط، تامین مالی این شرکت ها و ایجاد رونق و اشتغال در کشور است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه شهرکها و نواحی صنعتی بهترین مکان برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است، گفت: با تکمیل زیرساخت های عمرانی و اعطای مشوق به بخش تولید، بستر لازم برای حضور صنعتگران در شهرکها و نواحی صنعتی فراهم شده است.

منبع : ایرنا
تعداد بازدید: 597

ارسال به:

رویدادها