سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950121/1
تاریخ انتشار: 1395/01/21-15:12:33

فعالیت واحدهای تولیدی زیر 50درصد ظرفیت

فعالیت واحدهای تولیدی زیر 50درصد ظرفیت

در رابطه با مشکلات تولید، عضو هیئت‌ رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان‌ در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه هم‌اکنون بیشتر واحدهای تولیدی استان با کمتر از 50درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، گفت: هم‌اکنون مشکلاتی مانند نبود نقدینگی، نبود تقاضا و همکاری‌نکردن بانک‌ها با تولید‌کنندگان موجب شده تا واحدهای تولیدی با کمترین ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند؛ به‌طوری‌که احتمال تعطیلی برخی واحدها درصورت تداوم وضعیت فعلی وجود دارد.

فرامرز مرادی افزود: رکود بازار و نبود متقاضی موجب شده تا واحدهای تولیدی با مشکل انباشت تولید در انبارها و در نتیجه کمبود سرمایه درحال‌گردش مواجه شوند، درحالی‌که پیش‌ازاین قول داده شده بود که طرح خرید کالا برای حل مشکل رکود در کشور اجرا شود؛ با‌این‌حال تاکنون این طرح اجرا نشده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون که تقاضای موثر در داخل وجود ندارد، براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید صادرات را تقویت کنیم تا بازاریابی برای محصولات ایرانی در خارج از کشور امکان تداوم فعالیت واحدهای تولیدی فراهم شود. مرادی تصریح کرد: البته این مسئله نیازمند تسهیل صادرات کالا مانند حذف قوانین دست‌وپا‌گیر و درنظرگرفتن مشوق صادراتی برای صادرکنندگان است.

منبع : شهرآرا
تعداد بازدید: 572

ارسال به:

رویدادها