سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950130/2
تاریخ انتشار: 1395/01/30-08:39:34

کاهش پرداخت نقدی واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های دانش‌بنیان

کاهش پرداخت نقدی واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: درصد پرداخت نقدی قرارداد واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی به موسسات و شرکت‌های دانش بنیان معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کاهش پیدا کرد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر غلامرضا سلیمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، این سازمان امکانات و تسهیلاتی را برای شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان فراهم می‌کند و پیشنهادهای متنوعی برای حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان در سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بررسی شد که کاهش درصد پرداخت بخش نقدی قرارداد واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی به شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به تصویب رسید و برای اجرا به کل استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: از جمله این حمایتها، کاهش درصد پرداخت بخش نقدی قرارداد واگذاری حق بهره‌برداری از اراضی شهرک‌های صنعتی و فناوری (بدون تغییر در مبلغ کل قرارداد) به شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور است. این مبلغ پرداخت بخش نقدی در مناطق توسعه‌یافته 10 درصد، در مناطق کمتر توسعه‌یافته حداقل 5 درصد و تعداد 14 قسط سه ماهه (مجموعه 42 ماه) است. شرکت‌ها می‌توانند از بخشودگی 5 درصد از کل مبلغ قرارداد و پرداخت نقد و اقساط مطابق دستورالعمل مربوطه بهره‌مند شوند.

دکتر سلیمانی با اشاره به لزوم استفاده از منابع وجوه اداره شده برای توسعه شرکتهای دانش‌بنیان گفت: شرکتهای دانش‌بنیان، های‌تک و صادراتی در دریافت تسهیلات از محل منابع وجوه اداره شده در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اولویت برخوردارند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک نیز در اولویت قرار دارند.

دکتر سیدمحمد صاحبکار خراسانیف رییس امور شرکتها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز درباره حمایتهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: این سازمان نقش مهمی در حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان دارد و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بسته‌های حمایتی طراحی و اجرا می‌شود.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش‌بنیان گفت: اگر شرکتهای دانش‌بنیان مایل به استفاده از شرایط کاهش پرداخت نقدی واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی باشد، شرکت شهرکهای صنعتی استان ذیربط از امور شرکتها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استعلام می‌کند و پس از ارسال پاسخ‌نامه، این کاهش پرداخت نقدی اعمال می‌شود.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری خاطرنشان کرد: امور شرکتها و موسسات دانش بنیان با دستگاه‌های اجرایی مختلف مذاکرات مفصلی انجام می‌دهد که بسته‌های حمایتی برای شرکتهای دانش‌بنیان تهیه و اجرایی کنند.

بر اساس این گزارش، اطلاعات تفصیلی درباره همه حمایتها از شرکتهای دانش بنیان بر روی سامانه http://daneshbonyan.isti.ir/ قرار دارد.

منبع : ایسنا
تعداد بازدید: 595

ارسال به:

رویدادها