سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950131/7
تاریخ انتشار: 1395/01/31-12:35:05

راستی آزمایی واحدهای صنعتی آغاز شد

راستی آزمایی واحدهای صنعتی آغاز شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از آغاز راستی آزمایی واحدهای فعال، غیرفعال و راکد در 11 شهرک صنعتی خبر داد.
نعمت الله ترکی با اشاره به تصمیم دولت برای فعال کردن واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد در همه استان های کشور افزود: قرار است بررسی این واحدها تا پایان اردیبهشت به پایان برسد و از اول خرداد بررسی راههای فعال کردن واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهای نیمه فعال آغاز شود.
 
وی با اشاره به جلسه اخیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان به ریاست استاندار تهران گفت: در این جلسه 12 برنامه برای افزایش ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی ، گردشگری، کشاورزی و سالم سازی اقتصاد استان و مشارکت بخش خصوصی تصویب شد.
 
ترکی با بیان اینکه استان تهران به لحاظ اقتصادی و صنعتی دارای ظرفیت بسیار بالایی در تولید محصولات کشاورزی و صنعتی است گفت: در استان تهران 17 هزار واحد صنعتی فعال و 400 هزار واحد صنفی فعال وجود دارد که قرار است از این ظرفیت در جهت افزایش توان اقتصادی استان و صادرات غیرنفتی استفاده بهینه تری شود.
 
وی افزود: یکی از برنامه های ما این است که اداره کل استاندارد استان شاخص های محصولات تولیدی و صنعتی را بر مبنای شاخص های صادرات ساماندهی کند تا کار صادرات غیرنفتی استان بهبود یابد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی مربوط به خود مردم است ساماندهی بخش ها و قسمت های تولیدی و خصوصی به خود صنف مربوطه محول شد تا مشارکت بخش خصوصی ، انجمن ها و اتحادیه ها از طریق اتاقهای بازرگانی و اصناف هماهنگ شود.
 
ترکی گفت: برای اطلاع رسانی بهتر و بیشتر در زمینه اقتصاد مقاومتی استان تهران ستاد اطلاع رسانی با حضور مدیر شبکه تهران و خبرگزاری های مرتبط تشکیل شد و قرار است از این حوزه به مردم اطلاع رسانی بیشتری شود.
 
*هدف گذاری ده میلیارد دلاری جذب سرمایه خارجی در استان تهران
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه در اجلاس جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال 94 ده میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی هدفگذاری شد گفت: تاکنون 50 درصد این مبلغ محقق و به انعقاد تفاهم نامه های اولیه منجر شده است.
 
نعمت الله ترکی افزود: تا الان چهار کشور آلمان، ایتالیا، چین و پرتغال به طور مستقیم وارد سرمایه گذاری در استان تهران شده اند.
 
وی گفت: ایتالیایی ها در حوزه ساخت و تجهیز بیمارستان ، آلمانی ها در حوزه انرژی، چینی ها در حوزه تصفیه خانه های فاضلاب و انتقال آب و پرتغالیها نیز در زمینه گردشگری و هتل سازی با طرف های ایرانی تفاهم نامه های اولیه را امضا کرده اند.
 
ترکی افزود: اخیرا کره جنوبی نیز علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری در طرحهای ما اعلام کرده و قرار است در اواخر اردیبهشت استاندار سئول با استاندار تهران در این باره دیدار کند.
 
وی تصریح کرد: ‌در جذب سرمایه خارجی به دنبال انتقال فن آوری برتر و به روز دنیا به داخل کشور هستیم.
 
*تصویب سند توسعه استان تهران
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در جلسه دیروز شورای برنامه ریزی استان تهران سند توسعه استان در چارچوب برنامه ششم توسعه تصویب شد.
 
نعمت الله ترکی افزود: بر اساس این سند وضع فعلی دستگاههای مختلف اجرایی استان مشخص و تکالیف آنها برای رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه در استان تهران مشخص خواهد شد.
 
وی گفت: بر این اساس هر دستگاهی تکالیف خود را برای رسیدن به توسعه استان می داند و بر آن اساس حرکت خواهد کرد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه این سند در واقع نقشه راه استان خواهد بود افزود: با توجه به اینکه در این سند مشکلات استان تهران مشخص و احصاء شده است بنابراین انتظار می رود تا سال 99 مشکلات و مسائل استان طبق این سند کاهش یابد.
 
ترکی گفت: به عنوان مثال محیط زیست و ساخت و سازهای غیرمجاز و تعرض به طبیعت از مشکلات استان تهران است که وظایف دستگاههای مختلف برای حفاظت از این منابع و جلوگیری از تعرض به آن مشخص شده است.
تعداد بازدید: 623

ارسال به:

رویدادها