سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 981106/2
تاریخ انتشار: 1398/11/06-12:04:30

نگاه محیط زیست، "راه حل محور" است/نگاه به صنعت یک‌سویه نباشد

نگاه محیط زیست،

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در نشست مشترک با اعضای انجمن مدیران صنایع استان، از نگاه "راه حل محور" محیط زیست برای رفع موانع واحدهای تولیدی سخن گفت.

 تورج همتی در این نشست که با حضور صنعتگران و کارآفرینان در محل دبیرخانه انجمن مدیران صنایع خراسان برگزارشد، با اشاره به اینکه الگوهای اقتصادی دنیا بر مبنای سیاست های توأمان اقتصادی _زیست محیطی است اظهار داشت: با توجه به شرایط روز کشور، سیاست‌ها باید بر مبنای اقتصاد پویا با توسعه بهره برداری از تکنولوژی و فن آوری های نوین و با هدف کاهش آسیب های وارده به محیط زیست دنبال شود.

اين مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه اجرای دقیق قوانین و استانداردهای وضع شده در موضوع حفاظت محیط زیست ضروری است گفت: تعریف دوباره و بازنگری در برخی آیین نامه ها که با شرایط امروز سازگاری ندارد از سوی حوزه های قانون گذاری و حاکمیتی می‌تواند در بهبود و توسعه فعالیت‌های صنعتی، معدنی و خدماتی بسیار راهگشا باشد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه به صنعت نباید یک طرفه باشد تصریح کرد: اشتغال، تولید و توسعه پایدار، دوست و حامی محیط زیست است و با این رویکرد طی دو سال اخیر، تسهیلگری در حوزه های استقرار و بهره برداری واحدهای تولیدی و تمرکز بر رونق تولید در چارچوب حفظ محیط زیست اولویت نخست حوزه های کارشناسی این اداره کل بوده است.

همتی ادامه داد: اعتماد دوسویه، فضای تعامل و گفتگو را بین محیط زیست و صنعت استان گسترش داده است و با استقرار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد گام بزرگی در راستای تسریع و تسهیل پاسخگویی به سرمایه گذاران واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در استان برداشته شد.

وی همچنین از الزام کارشناسان تخصصی محیط زیست استان در پاسخگویی کمتر از بازه زمانی ده روزه به درخواست‌ متقاضیان حوزه های یاد شده شاره کرد و افزود:پل ارتباطی محیط زیست استان با صنعتگران، بین انجمن مدیران صنایع و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد برقرار شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خاطر نشان کرد: حل مشکلات یک جامعه نیازمند رفع بیکاری و فقر است که دو عامل مخرب محیط زیست به شمار می روند و بر این اساس رویکرد اصلی متولیان محیط زیست حمایت از هر واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی در استان است که آلاینده محیط زیست نیست و یا قدمی هر چند کوچک برای رفع آلایندگی خود برداشته است.

وی در این نشست از صاحبان واحدهای تولیدی که بار آلودگی دارند نیز دعوت کرد تا به منظور هم اندیشی و راه حل یابی برای رفع منبع آلودگی و همفکری با کارشناسان محیط زیست ادارات محیط زیست سراسر استان به این مراکز مراجعه و رایزنی کنند.

در ادامه این نشست، پرسش و پاسخ مدیران واحدهای صنعتی و اعضای انجمن مدیران صنایع استان در قالب یک پنل تخصصی با حضور مدیرکل و مسئولان نظارت و پایش و مدیریت پسماند محیط زیست استان انجام شد.

تعداد بازدید: 102

ارسال به:

رویدادها