سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950205/3
تاریخ انتشار: 1395/02/05-09:04:22

روایت فولادگر از سهم تولید در بودجه 95

روایت فولادگر از سهم تولید در بودجه 95

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، سهم تولید در بودجه 95 را ناکافی توصیف کرد و گفت که تنها در صورت حذف یارانه دهک‌های بالا تحولی در بخش تولید اتفاق می‌افتد.

حمید رضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سهم تولید از بودجه 95 در بخش هایی قطعی است و بخش‌هایی مشکوک الوصول است. مثلا آنجایی که در وجوه اداره شده یا کمک‌های فنی – اعتباری یا منابع مشخصی برای بودجه تولید دیده شده قطعی است اما بخش‌هایی مثل کاهش یارانه‌های نقدی به شرط وصول است یعنی اگر دولت بتواند یارانه نقدی را کاهش بدهد درآمد آن به تولید می‌رسد.

وی افزود:‌ با مصوبه مجلس به هر میزان که دولت یارانه نقدی را حذف کند، مبلغ حاصله باید به سمت تولید بیاید و این بستگی به دولت دارد که چقدر از این حمل درآمد حاصل کند.

بخش‌های دیگری از سهم تولید در بودجه به صورت یارانه تسهیلات بانکی یا وجوه اداره شده است و بخشی در اقتصاد مقاومتی استان‌ها دیده شد که یکسری طرح‌ها حمایت شود.

فولادگر خاطر نشان کرد:‌ ما در مجموع خیلی از سهم تولید در بودجه راضی نیستیم و معتقدیم باید بیش از اینها حمایت می‌شد. اما اعتقاد ما این است که بیشترباید به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امید بست چون منابع دولت خیلی محدود است و باید زمینه را بیشتر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید در پایان اضافه کرد: بودجه امسال نسبت به سالهای گذشته تحول آنچنانی برای بخش تولید ایجاد نمی‌کند مگر این که حذف یارانه‌های نقدی دهک های بالا که در بودجه پیش بینی شده اجرایی شود.

منبع : ایسنا
تعداد بازدید: 759

ارسال به:

رویدادها