سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950206/1
تاریخ انتشار: 1395/02/06-10:36:26

وزیر صنعت: دیگر نباید به واردات یارانه داد

وزیر صنعت: دیگر نباید به واردات یارانه داد

جلسه مدیدران دولتی دیشب در حالی برگزار شد که در آن، یکی از چالش های غیربانکی تولید مورد توجه تصمیم گیرندگان قرار گرفت و در نهایت اعلام شد: " نباید به واردات یارانه داد."

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت برای رونق تولید، رها شدن بانک مرکزی از قید و بندها را لازم  دانست و گفت: نباید به واردات یارانه داد."

معاون اول رئیس رئیس جمهور نیز از بانکها خواست، طرح اصلاح نظام بانکی را زودتر نهایی کنند. شش روز پیش، آقای جهانگیری، در ابلاغیه های جداگانه به 14 دستگاه اجرایی، پروژه های اولویت دار برای تحقق اقتصاد مقاومتی را مشخص کرده بود که طبق آن هر دستگاه باید ظرف مدت یک هفته برای هر یک از طرح های  تعیین شده، برنامه عملیاتی تعیین کند.

ازجمله دستگاههایی که این دستورالعمل را دریافت کرده بانک مرکزیه و یکی از طرح های اولویت داری که برایش تعیین شده، اصلاح نظام بانکی است.

جهانگیری تاکید کرد: اصلاح نظام بانکی لازمه راه اندازی بخش تولید و رونق اقتصاد کشور است، و باید هرچه سریعتر نهایی شود. معاون اول در جمع بانکی هایی که حضور داشتند گفت از ارتباط با بخش خصوصی که برای توسعه و حرکت اقتصاد کشور می کوشند هراس نداشته باشید چون نقش نظام بانکی در پویایی اقتصاد کشور بی بدیل است. 

جهانگیری البته از آسیب هایی که تحریم به بخش بانکی زده غفلت نکرد و گفت برای اینکه نظام بانکی بتواند آمادگی اش را بازیابد، لازمه آن بهره گیری از شرایط پسابرجامی، و مهمتر ، اصلاح هر چه سریعتر نظام بانکی است.  معاون اول رئیس جمهور همچنین از نقش 40 درصدی صنایع کوچک و متوسط در اشتغالزایی گفت و گفت بسیاری از این واحدها که با مشکل روبرو شده اند، با اندکی حمایت قادر خواهند بود مجددا فعال شوند. وی با اشاره به ابلاغ اولویت های 14 دستگاه اجرایی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، گفت: اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در دست تدوین است.

وزیر اقتصاد نیز به نوعی از تجربه های مثت دوران تحریم  اشاره کرد و گفت:  با این تجربه  قادر خواهیم بود گام های مهمی در نوسازی و بازسازی نظام بانکی برداریم. در کمک به اصلاح نظام بانکی یکی از مهمات، افزایش سرمایه بانک های دولتی و البته بانکهای خصوصی است. طیب نیا افزود: استفاده از منابع بودجه ای دولت در افزایش سرمایه بانکها و نیز فروش سهام بانکها می تواند تاثیر مثبتی در افزایش سرمایه بانکها داشته باشند.

رئیس کل بانک مرکزی هم با یادآوری اینکه اقتصاد ایران، بانک محور است، گفت: بیش از 80 درصد از تامین منابع مالی از طریق بانک انجام می شود.

تعداد بازدید: 635

ارسال به:

رویدادها