سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950206/2
تاریخ انتشار: 1395/02/06-10:58:27

کارت بازرگانی به تجارت هویت می بخشد؟

کارت بازرگانی به تجارت هویت می بخشد؟

کارت بازرگانی اگر به درستی و بدون سوء استفاده های احتمالی به کار گرفته شود ، شناسنامه و هویت افراد فعال در بخش بازرگانی محسوب می شود.

غلامحسین شافعی نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: تمام فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف بخصوص بازرگانی موظف به پرداخت مالیات هستند و باید اظهار نامه مالیاتی خود را تسلیم سازمان امور مالیاتی کنند تا بر اساس میزان فعالیت اقتصادی مالیات آن محاسبه شود.

وی افزود:سازمان امور مالیاتی باید سیستم دریافت مالیاتی خود را به روز کند تا بتواند مالیات هر سال را در همان سال دریافت کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد:برای جلوگیری از فرار مالیاتی باید همزمان با واردکردن کالا و محصولات مالیات آنها را به صورت علی الحساب دریافت و پس از بررسی دفاتر و تعیین مالیات دقیق در صورت بدهکار و یا طلبکار شدن باقی مانده از مودیان دریافت یا به آنها پرداخت شود.

شافعی اظهارداشت: اگر قرار است یک فرد با استفاده از یک کارت بازرگانی ۵ سال به فعالیت خود ادامه دهد و میزان مالیات آن مشخص نشده باشد این فرارهای مالیاتی همچنان ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه کارت بازرگانی در بسیاری از کشور ها وجود دارد گفت: حذف این کارت در کشور تصمیم مناسب و اساسی است اما انجام این کار با این سرعت قابل اجرا نیست .

نایب رئیس اتاق بازرگانی تصریح کرد: باید همه فعالان اقتصادی از حمایت اتاق برخوردار باشند تا کارت بازرگانی حذف شده و اتاق بازرگانی تهران همه فعالیت های بازرگانی را تحت نظر خود داشته باشند.

*** کارت بازرگانی، فرار مالیاتی را به همراه دارد

هادی حق شناس کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در سالهای گذشته برخی از تجار ، افراد جویای کار را به اخذ کارت بازرگانی به سبب معافیت مالیاتی هنگام ترخیص کالا مورد تشویق قرار می دادند که این امر فرار مالیاتی را تسهیل می کند.

خق شناس با اشاره به راهکارهای موثر در جلوگیری از فرار مالیاتی گفت: کارت بازرگانی شناسنامه و هویت افرادی است که در بخش بازرگانی کار می کنند.

وی ادامه داد: حذف معافیت ها و پرداخت حقوق و عوارض گمرگی از جمله راهکارهای موثر برای جلوگیری از فرار مالیاتی این بخش است .

حق شناس یا اشاره به اخذ مالیات بر مبنای صفر بیان کرد: اخذ مالیات بر مبنای صفر بدان معناست که کلیه افراد تحت هر شرایط و هر میزان کالا ،مشمول پرداخت مالیات و سود و عوارض گمرکی هستند.

کارشناس اقتصادی با اشاره به درآمد های پنهان مالیاتی اظهار داشت: در کشور ما نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی ۷ درصد است و این درحالیست که در سایر کشورها این رقم ۲۰ الی ۳۰ درصد است .

تعداد بازدید: 599

ارسال به:

رویدادها