سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950209/1
تاریخ انتشار: 1395/02/09-10:17:38

هفته ای برای کارگر / چه گذشت ؟

هفته ای برای کارگر / چه گذشت ؟

تعاون و اشتغال زایی در هفته ای که گذشت

بازدید ربیعی از محل کارکارگران غسالخانه بهشت زهرا، حضور در مجموعه شیرپگاه، حضور در همایش زنان کارگر و همایش بهزیستی و سلامت و نهایت دیدار هزاران کارگر سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب در روز کارگر محور خبرهای این هفته تعاون،کار بود.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکی از مهمترین اخبار این هفته که مصادف با ایام هفته کارگر بود برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان بود.

 در این جلسه طرح توسعه اشتغال فراگیر با عنوان «حرکت» در راستای طرح برنامه مکانیسم تقسیم کار بین‌دستگاهی و الزامات حصول نرخ بیکاری تک‌رقمی در پایان سال 96 جهت اجرا در کل کشور با تمرکز بر بنگاههای خرد و کوچک و دارای مزیت در استان‌ها و شهرستان‌ها در سه لایه کلان، میانی و خرد بررسی شد و اجرای کلیات آن مورد تصویب قرار گرفت.

 یکی دیگر ازاخبار مهم این هفته نظر جالب ربیعی درباره افزایش میزان حق مسکن بود. علی ربیعی،وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مصوبه افزایش حق مسکن در یک فرصت مناسب تعیین تکلیف خواهد شد گفت: باید از تولید حمایت کنیم تا آسیب‌های جدی نبیند، حفظ اشتغال موجود یکی از برنامه های وزارت کار است.

خبر مهم دیگر این هفته تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان فولاد بود. این هم یکی از خبرهای خوب در هفته کارگر بود. درحالی پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد قسطی شده بود و 50 درصد حقوق اسفند 94 کارگران 27 فروردین پرداخت شد که طبق وعده جدید ربیعی، وزیر کار مابقی حقوق اسفند تا 2 روز دیگر پرداخت می شود ولی حقوق فروردین 95 آنها هنوز بلاتکلیف است.

خلاصه اینکه این هفته تعاون ،اشتغال با بازدید ربیعی از محل کارکارگران غسالخانه بهشت زهرا، حضور در مجموعه شیرپگاه، حضور در همایش زنان کارگر و همایش بهزیستی و سلامت و در آخرین روز هفته دیدار با مقام معظم رهبری ختم شد.

ربیعی ،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار هزاران کارگر سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب، گزارش عملکرد اشتغالی و برنامه‌های دولت در این زمینه را ارائه کرد.

منبع : تسنیم
تعداد بازدید: 846

ارسال به:

رویدادها