سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950211/2
تاریخ انتشار: 1395/02/11-08:26:35

حقوق ماهانه یک کارگر پول توجیبی یک روز وزیر کار است/کدام مسئول می تواند با حقوق ۸۰۰ هزار تومانی کارگری زندگی کند؟

حقوق ماهانه یک کارگر پول توجیبی یک روز وزیر کار است/کدام مسئول می تواند با حقوق ۸۰۰ هزار تومانی کارگری زندگی کند؟

نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس دهم گفت: آقای ربیعی حقوق یک ماه کارگران را در عرض یک روز خرج می‌کنند، آیا در این شرایط اقتصادی مسئولین خود می‌توانند با ۸۰۰ هزار تومان یک ماه زندگی کنند.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، نادر قاضی پور در مراسم گرامیداشت هفته کارگر اذعان داشت: وزیر کار حقوق ماهیانه یک کارگر را در عرض یک روز خرج می‌کند، این دولت خون کارگران را در شیشه کرده است و کسی به وضعیت آنان رسیدگی نمی‌کند، آیا مسئولین خود با حقوق 800 هزار تومانی می‌توانند زندگی کنند؟

وی ادامه داد: سال گذشته سازمان‌های مختلف حداقل درآمد برای یک زندگی 4 نفری را 2.5 میلیون تومان اعلام کردند اما آیا برای کارگران این مبالغ پرداخت می‌شود؟

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به حق و حقوق کارگران ابراز کرد: طرح مسکن اجتماعی دولت در حد حرف باقی ماند و روی کاغذ هم نیامد، کارگران اجاره بها پرداخت کنند یا پول نان شب خود را بدهند؟ مگر دولت موظف به تامین مسکن مردم نیست؟

وی افزود: ادارات، بیمارستان‌ها و سایر نهادها می‌گویند برای کار مستمر قراداد می‌بندند، پس علت این قراردادهای 15 روزه، چک سفیدها، سفته سفید که از کارگران می گیرند، چیست؟

منتخب مردم ارومیه در مجلس دهم با بیان اینکه بودجه‌ی ارائه شده توسط دولت فقط قرض است، توضیح داد:  دولت به جای اینکه اول منابع را بسنجد بعد مصارف را بر اساس آن بنویسد، بر عکس عمل کرده و هزینه‌ها را به جای کاهش افزایش داده است.

وی با اشاره به پروژه راه آهن ارومیه، اعلام کرد: احداث راه آهن ارومیه باید در سال 89 تمام می‌شد اما بنا به دلایلی ساخت آن به طول انجامید، از طرفی نیز محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در سال گذشته پول راه آهن ارومیه را به راه آهن قزوین-رشت داد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: موضع‌مان را هیچگاه تغییر نداده و همیشه مدافع شما خواهیم بود، به ما رای داده‌اید تا از رهبر معظم انقلاب، شهدا ، آرمان‌های انقلاب و حقوق مردم دفاع کنیم. ما قوم اکثریت ایرانیم و افتخار می‌کنیم که آذربایجانی هستیم و به لهجه خود نیز مفتخریم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
تعداد بازدید: 1030

ارسال به:

رویدادها