سنجش نیروی متخصص (سنم)
کد خبر: 950214/11
تاریخ انتشار: 1395/02/14-15:27:34

رئیس جمهور کره جنوبی: بسته حمایتی 25 میلیارد دلاری برای فعالیت در ایران

رئیس جمهور کره جنوبی: بسته حمایتی 25 میلیارد دلاری برای فعالیت در ایران
رییس جمهور کره جنوبی گفت: این کشور برای حمایت از فرآیند احداث زیرساخت‌ها در ایران بسته حمایت مالی 25 میلیارد دلاری آماده کرده است
خانم "پارک گئون هی" در همایش اقتصادی ایران و کره جنوبی افزود: امیدواریم فعالان اقتصادی از این بسته استفاده کنند و با اجرا کردن اسناد همکاری بتوانیم نتیجه لازم را از این بسته حمایتی در جهت توسعه همکاری های دو کشور کسب کنیم.
 
وی اضافه کرد: ایران به عنوان کشوری ثروتمند می‌تواند زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی کره‌جنوبی باشد، ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌های متعددی میان دو کشور به امضا رسیده است که به نظر می‌رسد تداوم اجرای آن بتواند زمینه‌ساز توسعه اقتصادی دو کشور باشد.
 
رییس جمهور کره جنوبی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان گمرک دو کشور به امضا رسیده، ترخیص سریع کالاهای وارداتی و صادراتی در دستور کار قرار گرفته است، ضمن اینکه تفاهم میان سازمان های سرمایه‌‌گذاری ایران و کره‌جنوبی، این امیدواری را به وجود آورده که تبادل اطلاعات به گسترش سرمایه‌گذاری‌ها منجر شود.
 
خانم پارک افزود: تاکنون حمل کالاهای دریایی میان دو کشور از طریق کشور ثالث انجام می‌شد که تفاهم‌نامه همکاری حمل و نقل دریایی میان ایران و کره‌جنوبی، هزینه‌های حمل را کاهش خواهد داد.
 
رئیس‌جمهور کره‌جنوبی با بیان اینکه میز ایران در کره و میز کره در ایران برای حمایت و مدیریت امور اقتصادی و تجاری دو کشور، راه‌اندازی خواهد شد گفت: ایران در نظر دارد در برنامه ششم توسعه برای فراهم کردن  زیرساخت‌های صنعت نفت و گاز تا سال 2020 معادل 185 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت دهد که همکاری شرکت های ایرانی و کره ای در این باره نتایج خوبی را برای دو کشور در پی خواهد داشت.
 
خانم پارک گفت: اگر توانایی ساخت و ساز کره و قدرت حرکت ایران در کنار هم قرار گیرند، به طور قطع،توسعه ریلی، فرودگاهی و شهرسازی به نتیجه مطلوب خواهد رسید و ما هم امیدواریم تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه زیرساخت‌ها و منابع آب یک سرعت دهنده برای  تقویت همکاری‌ها به شمار آید.
 
وی اضافه رد: اقتصاد ایران و کره از دیرباز با یکدیگر ارتباط داشته‌اند و 1200 سال پیش ورزش چوگان به عنوان یک ورزش قدیمی ایرانی به کره انتقال یافته ضمن اینکه بعد از ورود کره‌جنوبی به دوران مدرن نیز روابط دو کشور همواره براساس دوستی و اعتماد بوده است.
 
وی، خیابان سئول در تهران و خیابان تهران در سئول را نمونه یک اعتماد و دوستی دو کشور دانست و گفت: بیش از 230 نفر از بازرگانان کره‌ای همراه من به ایران آمده‌اند که موفقیت مشترک را دنبال می‌کنند البته امیدواریم بعد از توافق هسته‌ای که ایران به دنبال کامیابی است، کره بتواند همکاری مناسبی با این کشور شکل دهد.
 
خانم پارک گفت: در سال 2011 تجارت متقابل دو کشور به 17.4 میلیارد دلار رسیده بود که متاسفانه به خاطر تحریم‌ها در سال 2015 شاهد تجارت 6.1 میلیارد دلاری بودیم اما اکنون پنجره‌های تجارت به روی دو کشور گشوده شده است.
 
در همایش اقتصادی و تجاری دو کشور که وزرای خارجه و صنعت کره و وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، جلال پور رییس اتاق بازرگانی ایران و فعالان اقتصادی دو کشور حضور داشتند 14 تفاهم نامه همکاری در حوزه های اقتصادی، انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، پزشکی و تجهیزات پزشکی، زیرساخت های شهری، حمل و نقل، بیمه و سرمایه گذاری امضا شد.
تعداد بازدید: 1428

ارسال به:

رویدادها